Thread: 2005 GP Europa
View Single Post
Old 27-05-2005, 00:54
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

2005 GP Europa

Er mag dan wel nog niet gereden zijn op de Nurburgring, maar ik vond het toch al de moeite deze tread te starten:

Na vorige GP dacht ik van, "oei, volgende GP in het Eifel-gebergte, daar kan het wel eens koud zijn (dat heb ik er al genoeg meegemaakt) en kan dus wel eens een race worden in het voordeel van Ferrari".
Eerder deze week werd er al gemeld dat het zelfs zou kunnen regenen dit weekend, het weer waar bij Ferrari al langer op zitten wachten.
Maar dat slechte weer blijft nog even uit lijkt nu, waarschijnlijk hele weekend droog, met temperaturen van 26-28 graden, wat echt wel warm is voor ginder . Dan spreken we vooral over vrijdag en zaterdag. Zondag kan de temperatuur er toch al weer richting 22 zakken.
Dus ik verwacht Ferrari nog niet al te hoog op de stargrid, maar tijdens de race kunnen ze misschien wel eens sterker voor de dag komen!

En dan hebben we nu ook terug maar één kwalificatie, wat ik eigenlijk toch wel jammer vind, maarja niks aan te doen.

En dan voor mij het belangrijkste: B-A-R mag (eindelijk) weer meedoen. Maar dan las ik vandaag toch alweer een teleurstellen berichtje op pitstoptv.be Beide wagens moeten namelijk nog met de motoren van de race in Imola rijden aangezien dat voor de motoren de eerste race was. Eerder deze week meldde de FIA nog dat er geen onderzoek meer tegen B-A-R was, en dat ze met een 'schone lei' terug konden starten, maar dus wel met oude motoren blijkbaar
Ik vind dat ze hier toch met nieuwe motoren mochten starten. Die blokken liggen al 5 weken opzij, en ze hebben buiten een beetje getest maar weinig kunnen rijden, dus veel extra ontwikkelingen zijn er ook al niet.