Thread: 2005 GP Europa
View Single Post
Old 29-05-2005, 12:15
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Gèrre
ik was verrast met Heidfeld's pole, is weeral goed voor de 'spanning' in het kamioenschap, maar ik had wel meer verwacht van Michael Schumacher
Met het nieuwe kwalificatiesysteem spelen de pitstops net als in 2004 weer een grotere rol. Uit de kwalificatieresultaten zou je bijvoorbeeld kunnen afleiden dat de Williams van Heidfeld sneller zal pitten dan Raikkonen; en de Renaults toch ook wel een bepaalde strategie zullen uitgedokterd hebben waardoor hun befaamde 'rear tyre wear' wat minder wordt. Ik zie Ferrari nog op 1 stop staan, mocht Schumacher op meerdere stops staan, heeft de wagen ongetwijfeld snelheid op de baan, net als in Monaco.
Nadelige factors: De Bridgestoneband heeft tot nu toe enkel bij hoge temperaturen mogen rijden; op de Nurburgring is dat dit weekend blijkbaar ook niet anders, en daar had Brawn niet mee gerekend.
In ieder geval: hopen op een spannende race, en geen slaapverwekkende pitstopvertoning. De GP2 race van gisteren bood enkele leuk dingen (een 5tal wagens die in een multiple-pile-up raakten aan de castrol S-curve), en Villeneuve doet weer mee; dus we kunnen hier en daar wel iets vreemds verwachten denk ik