Thread: 2005 GP Europa
View Single Post
Old 29-05-2005, 15:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Vreemde race, met een spanningsopbouw die wat aan Imola deed denken, totdat Raikkonen in de laatste (!) ronde spectaculair van de baan knalde. 0 punten voor Kimi, volle pot voor Alonso en een kampioenschap dat duidelijk Spaans gekleurd wordt. Heidfeld werd nog prachtig derde, en Barrichello zet een Ferrari onverhoopt op het podium.

TOP:

-Alonso: heeft toch wel flink veel geluk gehad, zeker nu Raikkonen niks scoort. Maar Alonso gaat nog flink mogen oppassen met nog 12 races te gaan. Als de McLarens betrouwbaar blijven (en de ophanging geen gekke kuren doet), heeft Raikkonen qua snelheid toch de bovenhand.
-Heidfeld: Gewoon prachtige race ! De morele winnaar van de race, de kerel die P1 in feite het meest verdiende. Toch een propere strategie bij Williams.
-Coulthard: Mocht hij die drive-through niet gehad hebben, had hij kans gemaakt op een podiumplaats. Wie had dit ooit verwacht van de RedBulls ?
-Ferrari: Na de startcrash van Webber zat er niet zoveel meer in voor
Barrichello en Schumacher, maar uiteindelijk werd het toch nog P3 en P5. Schumacher hinkte dit weekend duidelijk achter, en dat voor eigen volk.
-Massa: reed een hele tijd mee vooraan. Maar banden spelen dit seizoen duidelijk de belangrijkste rol.
-Stefaan Lammens: Boris Becker mag de beker...wat zeg ik, de minister van economie en landbouw mag de beker overhandigen.

FLOP:
-Webber: Ik ben enorm benieuwd naar wat Frank Williams en Patrick Head gaan doen na dit seizoen: Button komt, maar wie moet weg ? Heidfeld heeft de bovenhand op Webber, en het eerste bocht incident leek me toch ietwat Webbers fout. Maar ik moet het nog eens bekijken in de herhaling. Feit is, dat Nick zijn zoveelste podium te pakken heeft, en zijn P2 van vorige week mooitjes overdoet. Klasse.
-Ralf Schumacher: Mislukte race. Slachtoffer van de eerste bocht, en dan een slome spin van de baan in het grind. Moet duidelijk onderdoen voor Trulli dit seizoen.
-Liuzzi: Waarom mocht Liuzzi nu weer racen, Christian Horner ?
-Montoya: vloekt wsl even hard als Raikkonen, maar om totaal verschillende redenen. Duidelijk de 2de coureur binnen het team. Zou vooraan moeten meestrijden.
-Villeneuve: werd de hele race om de oren gereden door Massa. Ik denk dat we de volgende keer naar Canada gaan; daar wordt het alles of niks voor Villeneuve. Als hij voor eigen volk ondermaats presteert, zou ik het als teambaas wel weten: exit !
-Albers: Laat zich sinds Monaco door Friesacher afdrogen. Gaat richting een Verstappenseizoen.
-Fisichella: Er rust duidelijk een vloek op de 2de Renault. Verdomde jammer, want dit had Fisico's seizoen kunnen worden.
-BAR: wat kan je verwachten, na 5 weken afwezigheid ? Button mag van geluk spreken dat Kimi hem niet doorboorde.

Na deze race kunnen we toch wel stellen dat de strijd tussen Alonso en Raikkonen zal uitgevochten worden. Beide coureurs en wagens hebben de gebreken: rear tyre wear vs algehele betrouwbaarheid McLaren, wat het seizoen zeker nog spannend kan maken. Williams ligt af en toe op de loer, Toyota snoept hier en daar een podium mee en Ferrari komt stilaan maar zeker wat terug. Volgens mij krijgen we nog een vlammende strijd !

Finish