jammer van Raikkonen, maar het was toch de kroniek van een aangekondigde uitval? Al van ruim tien ronden voor het einde zag je de stukken rubber van de band vliegen en zag je zelfs de vibraties in de camera (bij onboard-beelden). Dan weet je dat een stijf materiaal, zoals carbon dat is, zo'n klappen niet kan blijven incasseren en vroeg of laat breekt.
Maar veel keuze had hij natuurlijk niet, hij moest blijven pushen. Jammer hoor, want zonder de mechanische pech in Imola en nu, waren het er al 4 op een rij voor Raikkonen. Het lijkt me dan ook dat Raikkonen-McLaren dit seizoen de allersterkste combinatie is, sterker dan Alonso-Renault. Alleen is die laatste combinatie zo betrouwbaar en zo ongelooflijk stabiel dat het erg moeilijk wordt om Alonso van de titel te houden.
Verder erg knappe race van Coulthard, Barrichello en Heidfeld. Jammer voor Schumacher (M), maar zonder de problemen bij de start en het tijdsverlies dat daar het gevolg van was, had er misschien nog meer in gezeten dan een vijfde plaats.
Verder valt toch het bandenprobleem op. Deze regel van de FIA heeft dus duidelijk invloed op de resultaten: raikkonen en massa nu (ook Schumacher en Alonso gingen de boer op, weliswaar zonder plaatsverlies), Alonso en Fisichella in Monaco om er maar enkele te noemen. Dit is geen kritiek op de FIA, alleen een vaststelling. En geef toe, het geeft ons spannende races tot op het eind natuurlijk