Ik moet zeggen dat ik toch wel erg teleurgesteld was in het commentaar bij Sporza. Normaal gezien kijk ik altijd op RTL (met o.a. Niki Lauda, vanaf 's morgens zowel zaterdag als zondag) of eventueel nog eens op RTBF, maar mijn schoonbroer verkoos een Nederlandse zender, dus ....
Erg veel "extra informatie" heb ik niet echt gehoord, maar tot daar aan toe. Maar bijvoorbeeld dat Kimi veel vibraties op z'n rechtervoorband had was al zeker 10 ronden eerder zichtbaar voordat ze het bij Sporza gezien hadden nadat een cameraman / regisseur zijn band bij het remmen in close-up namen, en blijkbaar was ik zeker niet de enige die dat gezien had. De band was niet meer gebalanceerd en op hoge snelheid en vooral tijdens het remmen werden de belastingswisselingen op de ophanging te groot. Gewoon vermoeiingsgedrag van composieten, maar toch kwam er plots zoiets door de luidspreker als: "Het lag aan de ophanging, het lag dus zeker niet aan de banden ..."
En dan bij de versleten band van Massa, volgens Mark Goossens (die nu toch wel al iets meer van auto's afkent): " De voorvleugel versplintert en beschadigd de band ...". Volgens mij was het toch wel heel duidelijk dat de band versleten was, een stuk koord in de band plots loskwam en door de centrifugale kracht de voorvleugel aan flarden sloeg. Waarom zou dat deel van de vleugel nu ineens zo versplinteren?
Het feit dat ze geen reclame geven is daarentegen dan wel weer een heel positief punt!
Maar goed, ik ben niet de persoon om dikwijls veel kritiek te geven, maar nu was ik toch wel tamelijk teleurgesteld. Ze hebben zeker hun best gedaan, maar qua autosportcommentaar hebben we in Vlaanderen toch nog een lange weg af te leggen vind ik ten opzichte van andere zenders.
Ik ga mijn schoonbroer volgende keer toch proberen te overtuigen om in het Duits mee te kijken.
Niettemin toch een mooie wedstrijd "gezien", heb er toch van genoten. Ben Blij dat eindelijk Heidfeld meedraait. Ik wacht al sinds hij uit de F3000 als de grote kampioen en onder contract als testrijder bij McLaren-Mercedes, een jaartje even via Mercedes bij Prost werd gezet om wedstrijdervaring op te doen om later Coulthard te vervangen..... Toen getipt als het grote nieuwe talent, maar het heeft lang geduurd.
Maar goed, een fijne zondag nog allemaal en dat het nog een heel spannend seizoen mag blijven!
Petter-Jån