Quote:
Originally Posted by airco
Bedoeling van 1 bandenset per race was/is om de snelheid te verlagen en zo de veiligheid te verhogen ...
|
Zou dat de echte reden zijn? Ik denk eerder dat ze gehoopt hebben om meer inhaalacties te zien en vooral een koers die naar het einde toe nog alle kanten uitkan. In dat geval heeft de regel zijn uitwerking niet gemist.
En de hamvraag is : moet de FIA haar regels aanpassen aan de tendens van de teams die doen alsof er niets aan de hand is en blijven pushen alsof ze onbeperkt kunnen banden wisselen, of andersom? Ik denk dat het aan de teams is om uit te maken welke risico's ze willen lopen, en dat het niet altijd loopt zoals gehoopt, hebben zowel de banden van Schumi, Alonso als Raikkonen (om er maar enkele te noemen) al bewezen. Veiliger is het zeker niet, daar ben ik mee akkoord. Maar er is een dunne lijn tussen spektakel en veiligheid; daar hebben we het al over gehad in het verleden. Als het 100% veilig moet zijn moeten ze de GP's maar op Playstation laten uitvechten. Dan kan Villeneuve ook nog eens een koers winnen