Quote:
Originally Posted by Sennake
Het is allemaal een kwestie van invalshoek natuurlijk. Je kan ook zeggen : als Schumacher een betere kwalificatie gereden had, had hij met even groot gemak als Alonso de "opstopping" kunnen ontwijken.
Maar het enige wat ik met het begin van deze discussie op een ludieke manier wou aantonen is dat het nogal kortzichtig is om enkel en alleen je eigen idool benadeeld te zien terwijl er 4, 5 of 6 (ik weet het niet meer zo juist, heb de beelden niet meer herbekeken) wagens in dezelfde omstandigheden terecht komen. Toch wel een typisch geval van "tunnelzicht"...
|
Aan dat eerste twijfelt natuurlijk niemand hé

Tuurlijk had Schumacher zich maar beter moeten kwalificeren. Als je als tiende start is de kans om ergens in crash te geraken natuurlijk een pak groter.
Alleen ging de oorspronkelijke discussie over het feit dat Barrichello zoveel beter was in de race dan Schumacher. Das natuurlijk voor een stuk speculatie, aangezien Schumacher toch wel degelijk ferm gehinderd werd bij de start en daarna ergens tussen de Minardis en Jordans belandde waarna de achterstand meer dan aanzienlijk was op de kop van de wedstrijd... Daarmee zeg ik toch niet dat Schumacher de enige was die in de problemen raakte door Webber? Montoya was een even groot slachtoffer, zoniet groter, want hij moest nog achter Schumacher weer verder. En ook die hebben we eigenlijk nooit meer teruggezien. Ook Alonso deelde in de klappen, echter in veel mindere mate dan Schumacher en Montoya.
Wat wel een feit is, is dat Schumacher de grindbak ging opzoeken tijdens de race en Barrichello niet. In dat opzicht was Barrichello heel zeker de sterkere in deze GP