Quote:
Originally Posted by raceboy
sinds wanneer zijn banden die niet goed geneog zijn pech?
Dus als ik niet leer voor mijn examen en ik heb een onvoldoende dan is dat ook pech?
|
Als er één springt in een ronde wanneer je dik in de punten zit, je binnen gaat, buiten komt en de andere springt, dan zit je niet alleen met rotbanden maar ook met toch wat pech. Als je buiten komt voor je kwali-rondje en het begint een paar minuten ervoor te regenen, wanneer je een spinnende Albers voor je krijgt en je net niet meer kan ontwijken en zo punten kwijtraakt, wanneer je in de start een goede positie verliest omwille van een ongeval en dit je terug naar achteren dwingt.
Zelfde verhaal voor Kimi, pech met de ophanging, pech in San Marino,...
Pech is een ruim begrip uiteraard, bij de ene dan eens zo en bij de andere dan weer zo. Maar zonder alle bovenstaande dingen van Kimi en MS had Alonso ook nog mooi de leiding, enkel niet zo riant als nu.
Ik snap zelf heus wel dat Ferrari veel miserie aan zichzelf te danken heeft maar je kan bij elk team een paar moment opnoemen waarop ze punten in de strijd hebben moeten laten liggen omwille van......pech.
Behalve bij Alonso, (min Monaco dan, maar zelfs daar scoort hij nog wat), die heeft omwille van die consistentie telkens veel punten genomen. Maar de berg waarop hij nu staat is zelf gemaakt door Ferrari/Bridgestone en Kimi/McLaren. En dat is Alonso's gelukje dit seizoen.
Is toch niet moeilijk te begrijpen? Is ook helemaal geen verwijt naar Alonso ofzoiets, maar pech voor de één, is geluk voor de ander. En andersom.