View Single Post
  #17  
Old 21-06-2005, 18:28
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Eerste reply, so do shoot me I make a mistake...

Tuurlijk gaat de hoek van de motoren veranderen volgende jaar.
Voor hoog-vermogen V-motoren geldt altijd de volgende regel:
X x 360 graden delen door aantal cilinders
Enkele voorbeelden:
V10 motor: 2 x 360 / 10 = 72 graden ( 75% van de teams gebruiken dit jaar 72 graden motoren)
Renault V10 3 jaar terug: 3 x 360 / 10 = 108 graden ( Gaf problemen met vibraties, en werd schorvoetend toegegeven in het Franse weebblad Auto Hebdo 2 jaar terug...)

Dus een voorspelling voor 2006 8 cilinder motoren:
2 x 360 / 8 is 90 graden...

Hopelijk zijn Ferrari-motoren goed volgend jaar, kan RBR nog enkele rijen naar voor op de start-grid...
Reply With Quote