Allez, de beste stuurlui staan aan wal natuurlijk he. Ik ben er zo eentje zeer zeker, maar ik weet wel dat, ondanks wat er hier soms beweerd wordt door de verdedigers van het Grote Reglement, indien wij met ons bedrijf een evenement organiseren (we organiseren er nogal wat op een jaar) en er iets deftig mis gaat waardoor heel het evenement op de helling komt te staan, we alles zouden "moeten" doen, om toch een volwaardig evenement, al dan niet zwaar aangepast, zouden moeten brengen. De klant heeft immers betaald en komt daarvoor. Als er iets misgaat, geef je:
1. een volwaardig vervangprogramma en vooral
2. leg je uit aan de klanten wat er mis is gegaan.
Dát is commercieel denken en aan klantenbinding doen. De organisatie is daar niet in geslaagd want:
1. een GP met 6 wedstrijden is geen volwaardig vervangprogramma en vooral
2. er is niets uitgelegd geweest via de public call of wat dan ook aan de fans ter plaatse.
Zou ik als klant/fan boos zijn? You freakin' bet I would.
De gaat nog heel lang nazinderen, zoveel is wel zeker. En ook dat nazinderen kan een kampioenschap op de dool missen als de pest. Op de dool? Inderdaad, nog nooit zijn er zo'n korte tijd zoveel regelementswijzigingen geweest. Spannende races? Als je ontplofte ophangingen en banden die het niet uithouden tot het eind spannend vindt, mij niet gelaten, maar ik heb toch een andere voorstelling van spannende races... Het had al veel eerder mis kunnen gaan in het circus dat de 1-set-banden-regel heet. Als Kimi Jenson meegegraaid had, waren de poppen al eerder aan het dansen geweest, want dat had een messy crash geweest.
Enfin, ik wil maar zeggen, iedereen treft schuld aan deze puinhoop. Michelin, Ferrari, Bridgestone, de FIA, want állen zaten ze mee aan tafel toen ze die idiote reglementeringen goedgekeurd hebben.
In 2001 spatte de internet-bedrijven-hype met één grote klap uit elkaar. Ben eens benieuwd of 2005 écht het begin van het einde inluidde... Because nothing lasts forever.