View Single Post
Old 28-06-2005, 22:34
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Superdiesel
In mijn ogen is er ook niet direct iets mis met die 'kisten'.
Ik vind echter wel dat de FIA had kunnen verbieden. Omdat je met deze kisten ook de velgen verwarmd en dit tegen de geest van het reglement is bv. Maar ze hebben het niet gedaan.

En nog iets waar max (mosley) waarschijnlijk niet aan gedacht heeft : Is dit kostenbesparend? Alle andere teams zullen dit waarschijnlijk nu ook doen.
En dan heb ik het nog niet over de transportkosten, zeker bij de overzeese GP's. Een gewone deken kun je opvouwen. Deze kisten niet en die nemen volume in. Op een vliegtuig betaal je per volume.....
Kostenbesparend he?
Ik denk nu wel niet dat die boxen zo een groot aandeel in het volume van een volledige uitrusting gaan innemen. De velgen moet een team bijvoorbeeld zelf ook meenemen, als je dus in elke box een velg steekt, zit je al met wat velgjes minder hé! Op een vliegtuig wordt je trouwens meer op gewicht dan op volume belast! Ze gebruiken dat precies ook niet voor alle setjes.

Maar met die dekentjes kan je ook heel de band met velg opwarmen hoor! Zeker als ze zo opgestapeld liggen als op de achtergrond. Vroeger bij Patrick Slaus Racing wel eens aan de hand gehad dat ik de banden te lang voor de wedstrijd of training in de dekens deed. Met blote handen waren de velgen zelfs bijna te warm om vast te nemen en op de wagen te monteren. Voorwaarde is dus inderdaad wel dat ze er lang moeten kunnen inzitten.