Quote:
Originally Posted by Mark
Iemand die de deelnemerslijsten vergelijkt van de Euro F3 Series uit 2004 en 2005 ziet dat de aantallen hard naar beneden gaan. Zo op het erste gezicht ziet het er niet best uit voor 2006. De Mercedes Benz 2-Liter motor is zeer dominant, de rest volgt op afstand. Opel staat op het punt om de serie vaarwel te zeggen.
Tja dan lees je op italiaracing.net dat BMW en Audi bezig zijn met een motor. Kijk, dat is nog eens goed nieuws. De stap van BMW is logisch gezien de aankoop van Sauber. Tussen hun succesvolle Formule BMW en Formule 1 programma zit er niets. De BMW-juniors groeien dan door zonder BMW Motoren............met een F3 motor is dan probleem voor een stuk verholpen.
Audi? Waarom die een F3-motor ontwikkelen.........geen idee. Of zou daar het F1-project weer uit de kast gehaald zijn? Nu MB en BMW weer in de F1 zitten kan die andere Duitse groep niet achterblijven 
|
Waarom zou Sauber/BMW meteen zijn talenten uit de Formule BMW halen? Die klasse gewoon té traag om meteen de overstap te wagen naar F1. Ik ben ervan overtuigd dat BMW zal kiezen voor een ervaren piloot en een jonge piloot uit de GP2 Series, waarbij de naam Nico Rosberg meteen een licht moet doen branden. Werd in 2002 kampioen in de Formule BMW en mocht dan, dankzij BMW testen bij Williams en is nu officiële testrijder van BMW. BMW neemt Rosberg dus mee naar het eigen team als racepiloot.
Wat de F3 betreft. Ik zie niet helemaal in waarom Audi een F3-motor zou ontwikkelen. F3 is totaal niet hun doelgroep en het heeft weinig zin om aan de hand van prestaties met de Audi F3-motor een rijderskeuze te maken voor Le Mans,... Audi kan uit voldoende raceklassen (afgedankte F1-piloten, ...) piloten kiezen met het nodige talent. Tom Kristensen reed ook in Japan met Toyota's en Mugen Honda's, vooraleer hij überhaupt een Audi (-motor) bestuurde.