verdiende overwinning voor Montoya in een spanningsloze pitstoprace.
De saaie circuits worden deze maand afgehaspeld: weinig ruimte voor inhaalmaneuvers en voorspelbare winnaars. Montoya profiteerde van een perfecte start (met een toch wel heel vreemd SC-incident ?), Raikkonen zat de eerste stint vast achter Schumacher. Mede dankzij Fisicos blunder raakt hij toch nog op het podium om zo (weeral) de schade te verkleinen tot 2 luttele puntjes. De 'alles is nog mogelijk' mentaliteit van Schumacher krijgt in ieder geval weer eens een flinke deuk: net niet op een rondje gezet, P6.
TOP:
-Montoya: Foutloze race met perfecte start. Verdiend. Werd in feite ook hoog tijd.
-Button: Best of the rest, wat toch nog altijd mooi is. Ben wel benieuwd of hij zijn Williams-contract gaat naleven

-Villeneuve: het moet gezegd worden, Jacques bood de enige (en dan ook logischerwijze mooiste) inhaalactie van vandaag. We waren het niet meer gewoon, net als Coulthard. Villeneuve was het hele weekend de snelste bij Sauber.
-Monteiro: blijft finishen. Karthikeyan heeft dan wel als enige altijd de pech, maar misschien blijft Monteiros wagen heel door z'n rijstijl, op zich ook een verdienste.
FLOP:
-Ferrari: zelfs met extra testwerk raken de roden niet meer vooruit. Hoe Schumacher nog altijd 'mathematisch' kan blijven, weet ik ook niet meer. Het is overduidelijk dat er niet meer zal inzitten dan P3, na McLaren en Renault. Na een slecht weekend stond Schumacher in de eindranking toch maar weer eens miraculeus voor Barrichello, die 3 stops maakte.
Binnen twee weken Duitsland; thuisGP voor Schumacher. Blamage of toch nog heropstanding ?
-Fisichella: tot de tweede pitstop mijn held van de race, maar die ene kleine fout kostte hem misschien zelfs een overwinning. Hopelijk krijgt GC volgend jaar nog een kans, en grijpt hij die kans om het eindelijk eens waar te maken.
-Williams: Nachtmerrie voor eigen publiek. Williams kan nog donkere dagen verwachten.
-Mercedes: motortjes opblazen in oefensessies. Raikkonen had hier Alonso kunnen aftroeven, en de 2 punten van Frankrijk kunnen terugpakken.
Op Sporza ook gehoord dat Albers in Antwerpen woont. Wist ik niks van
Finish