hallo paddockers,
ik volg dit forum al een tijdje en heb me dus ook eens tot de leden gevoegd
Ik heb me vorige week eens mijn eerste 1:43 model aangekocht (als bezighoud). Ik heb al 7 1:24 modellen achter de rug en wou ens wat anders. Ik heb me de Peugeot 206 WRC '03 NZ van Heller aangeschaft, ten eerste om gewoon eens te proberen en ten 2e de prijs! Nog geen 6 euro dus kon ik dat niet laten liggen! Mijn eerste indruk was OK, wel niet zo gedetailleerd dan ik gewoon ben van een Tamiya model maar toch, voor die prijs. Het enige probleem die ik had was dat de kas een beetje uit de haak stond met als gevolg dat de achterbumper weinig tot niet paste. Ik heb proberen te verwarmen met een haardroger maar wist niet hoever ik daarmee kon gaan dus al vlug opgegeven om toch zeker te zijn dat ik het al niet direct verknalde.
Dan maar toch de achterbumper erop gezet en een beetje geprutst met putty (eerste maal trouwens dat ik het echt gebruik) al bij al viel het nog goed mee en heb ik het model verder afgewerkt. Vooral de decals waren dun en moest voorzichtig mee omgegaan worden, mss niet zo duidelijke print maar wel perfect passend. Normaal ben ik gewend van mijn decals met in warm water te doen maar ditmaal volstond koud water omdat ze anders te 'slap' werden. Na het aanbrengen nog efkes met de haardroger en klaar. Heb nog nooit sol gebruikt (ken het zelfs niet) maar met een haardroger sluiten ze ook goed aan vind ik.
Kortom, voor die prijs heb ik een mooi model bij en als ik deze week nog in Domino moest geraken ben ik van plan me de 307 of Xsara ook aan te schaffen.
Aangezien foto's waarschijnlijk via een website moeten worden geplaatst zal ik er enkele naar Huudo doorsturen (als dat geen probleem is voor hem?), die zal er wel enkele kunnen posten? Of iemand anders?
groeten David