Quote:
Originally Posted by David V
De tip om fijnere antennes te gebruiken heb ik niet toegepast. Ik vond ze fijn genoeg en zag niet in hoe ik er nog fijnere ging kunnen opzetten. De truc met het verwarmen en uitrekken van de plastic ken ik, maar daarvoor waren de gaatjes in het dak te groot en zag het niet zitten om ze dan weer dicht te prutsen.
|
Fijn genoeg? Tja, alles is een kwestie van opvatting natuurlijk, maar hou er wel rekening mee dat een antenne van 1mm dik op schaal 1/43 in werkelijkheid dus 4,3 cm dik zou zijn! En die plastic ondingen zijn dikwijls zelfs dikker dan 1mm.
Verwarmen en uitrekken van plastic brengt je al een heleboel dichter bij de juiste dikte, superdunne staaldraad is nóg beter. Zelf hou ik altijd mijn stukgespeelde gitaarsnaren bij om antennes van te maken, maar je kan zo'n ijzerdraad overal kopen.
Het is dan niet de bedoeling dat je die antennes in de gaatjes van het dak plant, maar wel dat je de voetjes van de meegeleverde plastic antennes afsnijdt en ze uitboort met een zeer fijn boortje. Boortjes en handvat kunnen in elke modelbouwzaak aangeschaft worden, zijn niet duur en gaan jaren mee.
Ik gebruik die techniek al jaren en ter illustratie doe ik er een foto bij van mijn Subaru die ik op dezelfde manier van antennes voorzien heb :
Voor de rest een puik afgewerkt model hoor