Vers van
www.autosport-atlas.com
Kwalificatie systeem: 4 sessie van 15 minuten op zaterdag binnen een tijdbestek van twee uur. In elke sessie miet men een "vliegende" ronde afleggen. De beste twee rondjes worden bij elkaar opgeteld en bepalen de uiteindelijke pole-tijd.
De rijder die aan de kwalificaties deelneemt hoeft niet persé de coureur te zijn die ook gaat racen. Is de racende piloot iemand anders dan moet zijn snelste tijd in de vrije trainingen binnen de 102%-regel liggen van de kwalificatietijd van dat land.
Kwalificatie bepaald de startgrid voor de sprintrace. Uitslag sprintrace is de grid voor de hoofdrace.
Geen nummers op de wagen, alleen de initialen van het land. Rijders scoren geen punten........alleen landen. Daarnaast zijn er veel centjes te verdienen per race.
Banden zijn ook geen probleem, er zijn 5 setjes per weekend per wagen. 1 soort slick en 1 soort regenband.
Voor de liefhebbers van de kleur oranje
http://www.speedpics.nl/pages/photos...ory=2B12B3F0D4
Hmmm, Als Verstappen en Rothengather lachen dan zal het financiële plaatje wel in orde zijn. Een teken dat het met de verdiensten goed zit......kunnen de Belgen toch niet achterblijven
Krijgen we weer een Holland-België..........zolang we geen penalty's hoeven te nemen zie ik het rooskleurig in