Quote:
Originally Posted by MFahrer
Het leek me een leuke dag... misschien hebben jullie er volgende keer één meer mee!
G.
|
Mijnen beste vriend, zó goedkoop kom je er niet vanaf hoor! Je vraagt reisverslagen, awel je zal reisverslagen lezen! Eerst de mensen opjagen en dan afsluitend conclusies posten alvorens ik de tijd gehad heb om mijn verslag te posten, zo niet zenne
Bon, we vertrokken dus om 6 uur in Geel. Ik moest van het minst ver komen dus kon ik ook het nauwkeurigst uitrekenen hoe laat ik moest vertrekken om om 6 uur ter plaatse te zijn. Ik was precies op tijd en stelde vast dat alle andere reisgenoten al ter plaatse stonden te wachten : perfecte timing, bedankt voor jullie stiptheid jongens!
Toen reden we richting Sevenum, waar we een stevig ontbijt namen, alhoewel ik eigenlijk trek had in spek met eieren, waarvan ik nog steeds overtuigd ben dat ik het vorig jaar gegeten heb en waarvan ze dit jaar zeiden dat ze dat niet hebben. Niet getreurd, de Segafredo-Senna koffie was er niet minder lekker om en aangezien de 2e tas gratis was werd ook die gedronken. De 3e was dan weer betalen stond er, waarbij de 4e dan weer gratis was... Wij schakelden als goede Belgen dus rechtstreeks over van de 2e naar de 4e tas...
Na de inkomgelden ontvangen te hebben en de chauffeurs hun vergoeding uitbetaald te hebben, ging het verder richting Essen. Zonder echte problemen kwamen we pal op de Gruga-Hallen uit. Een eerste parkeer-poging leidde enkel tot een 180° bocht, genomen in de sneeuw, mét handrem, aangetrokken door Huudo's bereidwillige co-piloot, met name ondergetekende.
De ondergrondse parking waar we 2 jaar geleden ingestaan hadden bleek dit jaar alleen voor VIP's voorbehouden te zijn zodat we in de grote parkeergarage terecht kwamen waarin we al ettelijke keren gestaan hebben. Onderweg naar de ingang werden we aangevallen met sneeuwballen door een paar pubers, en met sneeuw in de aanslag klommen we de trappen op om wraak te nemen. De eerlijkheid gebiedt mij om eraan toe te voegen dat onze wraakactie maar een flauw afkooksel was van hun initiële aanval...
Nu goed, ik kocht de tickets voor onze groep en wijle binnen. Zoals ik al gehoord, verwacht en gevreesd had was er geen Mercedes-stand. In de plaats daarvan vonden we echter wel een perfect alternatief dat mij direct het gevoel gaf van "ok, wat mij betreft kunnen we al naar huis, ik ben supervoldaan". Het betrof een prachtige Porsche 917 zoals Siffert in 1970 een seizoen lang bestuurde...
Even verder stond een Red Bull, waarvan ik ook niet kon nalaten om er een plaatje van te schieten :
En nog wat verder was de impressionante Audi-stand, die een groot deel van de ex-Mercedes stand ingenomen had. Er stond een prachtig vuile Audi R8 zoals hij de finish van Le Mans dit jaar overschreden had. Huudo en Sledge staan er dromend naast te mijmeren terwijl ik de drang om foto's te nemen weer niet kan weerstaan :
We wandelden een andere hal in en bevonden ons ineens bij Citroën waar de rally-wereldkampioen te bewonderen was. Een vriendelijke heer bood mij aan om een exclusieve Citroën-WRC-kalender op te sturen naar mijn thuisadres, waarop ik natuurlijk ingegaan ben. Ik weet niet waaraan ik dat verdiend had, maar ik heb ook nog niets ontvangen tot op heden, dus we zien wel waar we uitkomen...
Een beetje verder, op de stand van Renault, stond de nieuwe Cup-Clio te blinken, maar meer ook niet. Foto's van de binnenzijde mocht en kon ik niet nemen (omdat er niets inzat) en ook de motor ontbrak, iets wat we na een korte inspectie van de onderzijde direct vaststelden. Iets verderop (achteraan op de foto) staat dan de zogezegde F1-wereldkampioen, maar ten eerste was het een wagen van 2003 en ten tweede was het dan ook nog Trulli zijn kar...
Hoog tijd om eens af te zakken naar Halle 1A, het Showcenter. Er liep dit jaar een tentoonstelling over de Nürburgring, maar eerlijk gezegd vulde ze maar 1/3 van de hal. De gepresenteerde wagens waren echter wel de moeite en dus werd de camera weer maar eens bovengehaald.
Ik ga niet dezelfde wagens tonen als Huudo, die heb ik natuurlijk ook gefotografeerd, maar wat ik ook wel interessant vond was deze Porsche 956 :
Wat me als doorwinterd modelbouwer wel opviel aan deze wagen was dat de Rothmans-striping van het jaar 1982 dateerde, terwijl de Rothmans letters in het lettertype van 1983 stonden. 1982 was namelijk het enige jaar waarin de Rothmans strepen niet dwars over de wagen liepen (zoals op deze foto dus), maar in dat jaar was het woord "ROTHMANS" in hoofdletters gespeld. Vanaf 1983 werd dat dan het woord zoals je het hier kan zien, met de dwarse Rothmans-streep...