View Single Post
Old 02-01-2006, 21:14
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Ik heef U volledig gelijk als U zegt dat we er geen baat bij hebben, wanneer Tamiya en Hasegawa beiden een Subaru uitbrengen. Wat mijn Amerikaanse vriend betreft: natuurlijk zitten ze hinder in Japan niet te wachten tot iemand eens een verlanglijstje stuurt (alhoewel je bij Revell op hun website wèl kan invullen welk model je graag op de markt zou zien komen, dus het moet toch zijn dat ze zo'n gratis marktonderzoek appreciëren...) En natuurlijk gaan ze nu niet die Punto gaan uitbrengen als we ons lijstje opsturen. Maar ze kunnen misschien wel concluderen dat we genoeg hebben van al die wagens die in het Japans touringcar kampioenschap rijden. En dat we liever nog eens een andere rally wagen bouwen dan de zoveelste Subaru (wat voor mij persoonlijk niet telt, want ik vind het wel lekkere karren...) Deze threat is eigenlijk gestart om eens te dromen, dat is toch leuk?

Ja, inderdaad, op ebay kun je zakens doen, maar ik ben er ook al een paar 1000 Euro kwijtgespeeld (leergeld noemen ze dat) maar daar hebben we het in een andere threat al over gehad. Ook ik vind ebay de max, maar ik heb ook te doen met de winkeliers. Want als wij met zen allen op ebay kopen, waar gaan we dan binnen 20 jaar onze potjes verf, en ander kleinnood kopen?

Wat betreft de beginnende modelbouwers. Niets tegen een Revell, maar het is voor een beginneling makkelijker om een Tamiya te bouwen, die dan mooi ineen past. Bij Revell kun je soms hele goeie kits hebben, maar ook regelrechte rotzooi... Als zo'n gastje dan met zijn Tamiya een bevredigend restultaat haalt, dan is de kans groter dat hij verder doet in de hobby. Terwijl als zo'n Revell of Heller doosje falicant mislukt omdat de helft niet past, dan zal onze jeugdige bouwer geen fun hebben tijdens het bouwen, want na uren schilderen concludeert hij dat dat ding geen meter past (is alsof je een puzzel maakt van 1000 stukken en aan stuk 999 beseft dat er een stukje tekort is) en gooit hij het aan de kant. Als hij het alsnog afwerkt zal hij er ook geen fun aan hebben om naar zijn afgewerkt product te kijken, want het zal op geen bal trekken, en hem aan die nare ervaring van het bouwen doen denken. Mijns insziens voelt zo'n gast zich dan bekocht, en die laat zich geen 2X vangen... Gedaan met bouwen dus, en we hebben nu nog niets gezegd van scratchbuilden, resin kits en andere toestanden.
Heeft onze jonge gast zijn dure Tamiya kit wèl tot een goed einde gebracht, dàn zal hij proberen een stapje verder te gaan, en even op het net (lees: dit forum) gaan kijken of hij niet nog beter kan. Dan wordt zo'n gast hier met open armen ontvangen, en de bal gaat aan het rollen... Véél kans dat zo'n gast blijft bouwen. Daarom: Een tamiya doos mag maar rond de 25 euro kosten in de winkel. En om het nu nog eens over de resin kits te hebben. Niet iedereen bouwt dat graag, ook ik niet. Ik denk eraan om een de voorloper van de Porsche 356 te kopen, maar ik zie het niet zitten omdat ik gewoon baal aan de gedachte om dat ding te moeten bouwen. Je hebt een chassis, wat photoetch, interieur en een carrosserie. Het is gewoon mijn ding niet. Ik vind het wel leuk om naar te kijken op een tentoonstelling, en heb wel bewondering voor mensen die zo'n bedrag spenderen voor een model, maar zelf heb ik er geen zin in. Vandaar dus: welke wagen of moto in plastic had U gewenst?
Reply With Quote