Revell probeert inderdaad van alles om de jeugd aan te spreken. En dat is bewonderenswaardig! In Amerika heb je steevast bij grote beurzen een "make en take" corner waar kinderen een gratis bouwdoos mogen kiezen, en die ter plaatse mogen bouwen... Het ziet er naar uit dat ze het in Japan nog niet compleet doorhebben.
Inderdaad, het aanbod dozen is zeer breed vandaag. De verkoopcijfers van bouwdozen ken ik niet. Maar ik vind het wel raar, dat een doos als de Carrera Gt Porsche bijvoorbeeld, al geruime tijd uit is, en ik nog nooit een gemaakt model heb zien staan op een beurs of tentoonstelling.
AAArrrrrggggghhh, die Esci dozen, dat doet pijn man! Ook ik heb er vroeger een paar in elkaar geflanst, met slecht resultaat. En toen ik een jaar of 16 was vond je ze nog hier en daar, maar wilde ik ze niet meer kopen omdat ik ze kwalitatief niet goed genoeg vond. En heden ten dage heb ik een Esci landrover SWB gekocht voor om en bij de 75 Euro, terwijl ze vroeger voor het grijpen lagen in de krantenwinkel voor 450 frank.