View Single Post
Old 03-01-2006, 02:01
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Ik volg Sennake volledig in zijn redenering, mooie conclussie is dat !
Het leerproces kan je inderdaad veel sneller doorlopen dan vroeger. Vroeger zat je eerst een aantal jaren te klooien, dan leerde je iemand kennen met dezelfde interesses en je leerde elkaar het één en ander. Een jaar of 5 later de eerste stappen gezet in een modelbouwclub, en daar is zijn mijn ogen ECHT opengegaan, en mijn zelfbeeld van ervaren rot gesmolten als sneeuw voor de zon. En nog een 4 tal jaar later begon het internet zijn intrede te maken, en was het hek helemaal van de dam.
Men kon er ervaring opdoen van mensen die al 20 jaar met van alles en nog wat zaten te experimenteren, en dat gewoon op het net smeten ! M.a.w. een paginatje tips lezen, bespaarde je ettelijke jaren trial and error procedures.
Eigenlijk zouden we eens iemand moeten begeleiden bij zijn eerste kit van A tot Z, zonder dat we ook maar een vinger toesteken aan zijn model. En dan kijken of die erin slaagt om een quasi perfect model af te leveren. Indien wel, dan zouden we kunnen stellen dat indien de winkelier de jeugd zou bijstaan met raad en daad, het aantal "afvallers" zou dalen.
Het feit is, denk ik, dat dankzij internet, we plotseling enkele twintigers zullen zien verschijnen op beurzen die de ouwe rotten in het vak gaan voorbijsteken, en dat zou eigenlijk een zéér goede zaak zijn, want dan is opvolging verzekert in de modelbouwwereld, maar ten tweede, zouden de ouwe rotten zèlf nog beter kunnen worden!
Reply With Quote