Ik kan je maar gedeeltelijk gelijk geven Huudo. Ik denk dan ook dat onze voorbeeldfunctie die we op ons forum hebben eerder een uitzondering is dan de regel. Inderdaad doen we er hier alles aan om jonge modelbouwers te motiveren en begeleiden om beetje bij beetje hun modelbouwkennis en -kunde op te schroeven. Tot daar : helemaal akkoord. Ik zou beschaamd zijn als ik het tegendeel zou moeten toegeven.
Maar jammer genoeg is het bijlange overal niet zo. We kunnen alleen voor onze eigen gevel vegen natuurlijk, maar het globaal forum-effect is iets waarop we geen impact hebben. En ik heb al wat fora gezien hoor, waar jonge beginnelingen uitgelachen of zelfs weggevaagd worden... Qua motivatie kan dat tellen... Bon, of je nu de vinger moet wijzen naar de fora, hun moderatoren of de posters laat ik in het midden.
Kijk, wat je aanhaalde over die club en je leermeester kan perfect vervangen worden door ons forum en de regelmatige meetings. Doen we ook en daar ben ik blij om. Maar dat we eerder uitzondering zijn dan regel kunnen we alleen maar betreuren, en tegelijkertijd kunnen we er ook fier op zijn natuurlijk.
Om maar te zeggen : jij hebt gelijk als je stelt dat De Paddock de motivatie van de jongeren zeker opkrikt of dat tracht te doen.
De auteur van TMM heeft gelijk als hij stelt dat het in het algemeen de fora zijn die de jongeren de moed doen verliezen, de grote talenten uitgezonderd.
Last edited by Sennake; 03-01-2006 at 02:15.
|