View Single Post
Old 10-03-2006, 20:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Wereldkampioenen en hun startnummer

Ik zit met een ei... Allez, een vervelende vraag. Ik ben ferm aan het opzoeken rond de verschillende wereldkampioenen rally (piloten). Ik heb heel veel aan de site van Sennake waar ze in 1/43 te bewonderen zijn. Ik zou het op 1/24 uitvoeren.

Natuurlijk wil je dan de juiste livery, startnummers en zo verder... Maar wat valt mij nu op? Bepaalde piloten reden in bepaalde jaren met het nummer 1 terwijl ze toen niet eens regerend wereldkampioen waren. Ik kon dit nagaan op een prachtige site met veel foto's (maar niet uit te vergroten, jammer) http://82.165.32.230/mcklein4/index....age=1&cat_id=1

Nu kan het natuurlijk dat deze foto's niet genomen zijn op een WK-rally, maar dat betwijfel ik toch. Misschien stak het toen niet zo nauw met die nummering? Of was het toen niet de gewoonte dat de regerend wereldkampioen met het startnummer 1 reed?? Bovendien verschillen sommige livery's per rally (zie Waldegard in 79).

Weet iemand hier meer over? Dan kan ik met een gerust hartje verder verzamelen en beginnen bouwen.

THANKS !! Loeten
Reply With Quote