Thread: 7e Leeuwenrit
View Single Post
  #7  
Old 02-04-2006, 13:57
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Al enkele dagen voorspelden ze liters regen. En bij ons regende het dan ook pijpenstelen. Geen goed vooruitzicht. Op weg naar Deerlijk leek het echter op te klaren en kregen we een lekker zonnetje te zien. We waren niet echt vroeg aan de inschrijvingstafel en moesten bijgevolg als één van de laatste teams van start.

Deel 1 :
- Sit 1 t.e.m. 33 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend
- Sit 34 - 35 : ingetekende lijn van F naar L (schaal 1/20.000)
- Sit 36 t.e.m. 71 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend
- Sit 72 - 73 : ingetekende lijn van H naar M (schaal 1/20.000)
- Sit 74 - 104 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend

Deel 2 :
- Sit 1 t.e.m. 33 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend
- Sit 34 - 35 : ingetekende lijn van A naar H (schaal 1/20.000)
- Sit 36 t.e.m. 54 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend
- Sit 55 - 56 : ingetekende lijn van D naar S (schaal 1/20.000)
- Sit 57 - 67 : eenvoudige bol-pijl meest rechtdoorlopend

Kaartfragmenten in zwart/wit

OC d'Iefte ligt in het centrum van Deerlijk. Het is voor de organisator dan ook geen sinecure om steeds uit het centrum te geraken. In het begin was het echt puzzelen. Dit gecombineerd met veel (naar onze mening te veel) zelfcontroles maakte al direct duidelijk dat, de vooropgestelde gemiddelde snelheid van 24 km/Hr halen, geen sinecure zou worden. Met heel wat creativiteit en wat leuke bol-pijl situaties kon er dan toch wat ritme worden opgebouwd, om dan toch plots bij de eerste GTK enkele minuten te laat te komen. Ons voorgevoel, het te trage ritme, was uitgekomen en daarom gingen we in een hogere allure verder. Willen of niet, we moesten weer door het centrum, om dan toch ruim op tijd bij de eerste VTK, in OC d'Iefte te geraken.

Ann die voor het eerst navigeerde in een VAS rittensport, had het eigenlijk behoorlijk goed gedaan. Ze vroeg echter dikwijls bevestiging van wat ze las, waardoor ikzelf regelmatig in het roadbook moest kijken. Ook dit kwam de snelheid niet ten goede. Voor de start van deel 2 spraken we af dat ze het "helemaal alleen" zou doen en enkel hulp zou inroepen bij echte twijfelgevallen.

De boodschap was dus opnieuw uit de stad te geraken. Onze eerste vaststelling was dat de eerste nota's identiek waren aan de nota's van deel 2. Heel even dachten we aan een Aprilgrap van de organisator. Zou hij het durven om ons een tweede deel voor te schotelen dat geheel identiek was aan deel één. Het zou gewaagd zijn. Al vlug bleek dat dit niet het geval was. Toch kwamen we in deel 2 op heel wat dezelfde plaatsen als in deel 1. De ene keer uit dezelfde richting, de andere keer uit tegenovergestelde richting. Alles leek goed te gaan tot we aan een bemande stempelcontrole kwamen. Omdat deze op een goed berijdbaar stuk stond - de snelheid was er iets hoger - en omdat hij op een slecht verlichte plaats stond, reden we de sector binnen, zonder onze controles van het klad over te schrijven op het controleblad. Bijgevolg pakten we een stempel. We hadden echter al wat geleerd van enkele routiniers wat in dergelijk geval te doen. We schreven de zelfcontroles op ons controleblad en vroegen opnieuw een stempel. Op die manier beperkten we de schade tot 30 punten. Opnieuw ruim op tijd binnen in deel 2.

Leuke rit gehad. Een organisator die met enorme beperkingen zit wat betreft het uitstippelen van zijn parcours, slaagt er in om er toch wat leuks van te maken. Hopelijk blijft de regio het toelaten en is de organisator gemotiveerd genoeg om het volgend jaar opnieuw te doen.

In de uitslag na deel 1 stonden we op een tweede plaats met 1 punt voor de tijd. (dacht ik toch) In deel twee hebben we wat minder gepresteerd en finishen uiteindelijk op plaats 10 in de eindstand. We zullen het wel in detail bekijken als de uitslag op de site staat.

Op naar de volgende. Omdat we niet voor het kampioenschap gaan en ikzelf wel wat wil bijleren rijden we de volgende rit in Toerisme.

Ze komen nu snel na elkaar : De Grensrit, De Titanicrit en de Ronde van het Meetjesland staan allemaal nog in April op de kalender. Drukke tijden dus.

C U

Last edited by Pascal; 02-04-2006 at 14:00.
Reply With Quote