View Single Post
Old 17-04-2006, 23:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Huudo
Haast en spoed is zelden goed.
Ga je soms niet wat overhaast te werk?
Hmmm overhaast? Neej ik denk het niet. Akkoord, ik ben pas twee weken terug met dit project begonnen en het vlot heel goed, maar ik was dan ook twee weken thuis he...

Misschien dat dat eerder een nadeel is dan een voordeel (die vakantie) want ik wil steeds verder doen en dan maak je wel eens fouten. In een werkweek heb je eerst je uren voor klas (ik dan) en op je bureau (ook ik) versleten en eenmaal thuis bekijk je even waar je zat en ga je een stapje verder. Ook heeft dan alles echt wel meer tijd om uit te drogen. Dus misschien wel wat te haastig...

Ik zou dit voorval eerder verstrooidheid noemen. Onze bengel die hier rondloopt, het vrouwtje dat veel zorg nodig heeft en het extra werk thuis...

Misschien moet ik in zo'n vakantieperiodes gewoon meerdere projecten opstarten zodat ik iedere dag kan afwisselen om alles telkens de tijd te geven om uit te harden. Slordigheid is het alvast niet, want ik ben normaal echt wel een "pietje precies". Ook moet ik me dringend eens zo'n staandertje aankopen. Nu moet ik het model teveel bepotelen tijdens het decalleren en schilderen.

Tijd voor een update:

Ik ging dus vannacht decals aanbrengen. Mijn vrouwtje en haar baby beslisten daar anders over. Vannacht rond 01.00 zijn we richting ziekenhuis vertrokken maar (voor een wensen komen) alles bleek maar vals alarm. Krachtige oefenweeën was het verdikt... Maar wel mijn nacht kwijt...

Deze namiddag dan toch wat zitten decalleren toen beide (kid en vrouw) sliepen. De decals zijn echt wel gemakkelijk aan te brengen en reageren perfect op de SOL. Alle randjes en kantjes worden netjes gevolgd.

Jammer genoeg bleken ze soms ietwat te klein of niet precies. Zie maar de rood-blauwe kronkels op het dak: ze sluiten niet aan bij voor- en achterruit. Dus dit zal zoeken worden naar passende verf om die gebreken weg te werken. Ook ontbraken de gaten voor de luchthappertjes op de motorkap. Rechts heb ik die perfect doorprikt maar links was dat minder. Ook hier zal verf nodig zijn... (zie foto's)

Morgen het vervolg. Nog wat vraagjes:

1/ Ik twijfel of ik de panellines moet trekken van deze wagen. Iemand een idee??
2/ Hoe vind ik het vlotst te passende verfkleur bij de decals...

Reply With Quote