View Single Post
Old 29-04-2006, 17:39
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

2.0 litres communiqué

Prima Groppi !

Laurent Groppi (Graff Racing) won na en spannende strijd de eerste wedstrijd van de Eurocup Formule Renault 2.0 2006. De Fransman was de beste voor Chris Van der Drift (JD Motorsport). Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) werd de eerse belg op het podium dit weekend.

Chris Van Der Drift nam de beste start voor Poleman Laurent Groppi. Op zijn beurt ging Andersen Baguette voorbij maar Andersen verremde zich in de 2de ronde wat toeliet aan Baguette, Mustonen, Van Dam en Clos hem voorbij te steken.

In het pak verloor Tom Dillmann (SG Formula) verschillende plaatsen. Adrian Zaugg klom in het klassement en was al 12de na 3 ronde; na te zijn vertrokken vanaf de 16de plaats.

John Edwards raakte de muur en verloor daardoor zijn voorvleugel en moest opgeven. Hij was de eerste van een lijstje opgevers met onder meer Duarte Felix da Costa (AR Motorsport) die van de baan ging.
In de 7de ronde, nam Junior Strauss de maat van Filipe Albuquerque en nestelde zich op plaats 10. Aan de kop van de wedstrijd kwam Groppi, dankzij een snelste ronde sterk terug op Van Der Drift. Baguette van zijn kant noteerde ook sterke chrono’s op dat ogenblik in de race.

Bij het begin van de 10de ronde vond Laurent Groppi een gaatje en ging op magistrale wijze buitenom voorbij aan Van Der Drift in de eerste linkse. Vast en zeker de mooiste actie vandaag op het Zolderse asfalt.
Filipe Albuquerque verloor nog een plek aan Dani Clos maar maakte die in de laatste ronde toch nog goed. Op de baan gingen de gevechten gewoon verder met name tussen Johan Charpilienne (SL Formula Racing) en Junior Strous (Jenzer Motorsport) voor de 8ste plek. Strous verloor alles in de laatste ronde terwijl Charpilienne de 7de plek wist af te snoepen van Muggia. Albuquerque werd 9de voor Strous

Xavier Maasen (JD Motorsport) wist helemaal op het einde de snelste ronde in de wedstrijd neer te zetten en mag dus van pole vertrekken morgen voor Baguette, Van der Drift, Mustonen et Groppi.

Laurent Groppi : « Een moeilijke wedstrijd vooral in de eerste ronden want de piste was erg glad. Dit resultaat is natuurlijk perfect voor mijn eerste race in de Eurocup. Mooi om zo mijn team te kunnen bedanken.»

Chris Van der Drift : « Voor mijn 2de race in de Formule Renault 2.0 is dit een geweldig resultaat. Ik ben al goed sinds het begin van het weekend en het gaat steeds beter en beter… »

Bertrand Baguette : « Een zeer mooi resultaat voor mij en het team. De wagen was afgesteld voor de regen maar de regen zette echter niet door. De piste was nog wel vochtig maar het werd naar het einde toe moeilijker en moeilijker. »
Reply With Quote