View Single Post
Old 30-04-2006, 12:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by lester
Ik had ook nog een vraagje in verband met die lijst van 20 punten van werkwijze van het spuiten: ik heb die Compound in huis gehaald en wilde nu weten als tussen de 2 de vernis laag en die compound iets moet gebeuren, spuit je direct op die compound of moet je die ook eerst ontvetten?
Je dient de compound niet te ontvetten. Mr.Hobby vernis in spuitbussen van Gunze heeft daar geen moeite mee. Kan zonder enig probleem.

Quote:
Die compound kruipt tussen de naden en lucht happers, moet je die dan afwassen zo ja met wat dan?
Ik probeer dat een beetje te verwijderen door erg plaatselijk te werken zodanig dat er geen resten in naden enz. komen te zitten. Gebeurd het dan toch eens een keertje, dan gebruik ik een tandenstoker om die te verwijderen, en daarna weer even goed opwrijven zodat alles echt weg is.

Quote:
Kan er dan niets gebeuren met de decals?
In principe niet. Voorwaarde is wel dat de decals perfect zitten en de vorm van het model voor 100% aangenomen hebben. Short-cuts in dit stadium worden afgestraft met beschadigde decals. Dus vooraleer je aan de slag gaat met de rubbing compound, steeds alles goed inspecteren. Voorzichtigheid is wel geboden natuurlijk net zoals secuur te werk gaan en niet te veel druk uitoefenen. Je kan het beter een keertje meer doen, dan alles in 1 keer proberen weg te krijgen.

Quote:
Welke stof van doek gebruik je voor die compound?
Er zijn speciale doekjes voor in de handel, maar ik gebruik oude witte t-shirts. Wat ook belangrijk is, is dat je de compound op het doekje aanbrengt, inwrijft en weer opblinkt met een ander oppervlak van het doekje. Ook nooit meer dan 1 keer compound aanbrengen op dezelfde plaats van het doekje. Compound neemt immers een microscopisch laagje van je model en als je de compound op dezelfde plaats blijft aanbrengen om in te wrijven, ga je meer kwaad dan goed doen.
Reply With Quote