Quote:
Originally Posted by joost
Geef de mensen achter de Belcar de kans om vanuit dit overgangsjaar te evolueren en bij te sturen. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd leuk, in het voorstel van Mark zitten zeker goede punten,
|
Uiteraard, en men ziet dat er de intentie is om te evolueren. Zie de voorgestelde reglementswijzigingen.
Waarom kom ik nu met dit plan? Na een dagje Zolder moet ik altijd over een kaarsrechte weg naar huis. Tijd genoeg om na te denken.........en over zoiets te "brainstormen". Wellicht dat iemand mij een route vol met bochten kan toesturen?
De eerste overweging die ik heb gemaakt was:
"Wie rijden er nu eigenlijk in de Belcar?" Voor 80% (of nog meer) zijn het gentleman-drivers. De
hobby is racen en in staat om bepaalde budgetten te vergaren. Budgetten die groot zijn maar ok eigenlijk heel krap. Een schade-gevalletje en het seizoen ligt in puin.
Dat is dus de klantenkring van de Belcar, en daar zal in de komende jaren ook de omzet vandaan komen

Die groep moet je dus blijven bedienen met een prettig reglement. Die gasten vinden het niet leuk om tijdens een sprintje van 125 minuten een ronde of 8 aan de broek te krijgen. Dat is achteraf lastig kletsen met je gasten
In het bedrijfsleven zie je met enige regelmaat dat een bedrijf zijn focus, doelstelling moet herzien vanwege veranderende marktomstandigheden. Waaorm zouden deze wetten niet gelden voor de sport?
Met dit plan zul je ook enkele mensen teleurstellen c.q. zien verdwijnen. Teams zoals GLPK of SRT zien het natuurlijk niet zitten om hun machtige C5R gecastreerd te zien worden. Jammer.............maar als ik twee teams moet opofferen.......om daardoor de andere klanten te behouden en wellicht een eventuele groei te maken in het segment van de gentleman-drivers. Wat doe je dan? Ooit eens wat lessen economie gehad, winst pakken schijnt toch essentieel te zijn in het voortbestaan van een bedrijf.
Het zijn je rekensommetjes die je moet maken......en normaal gesproken is de uitkomst met de meeste groene cijfers de beste. Het is maar een hersenspinsel.............
Zullen de lokale Belgische toppers wegblijven? Nee! Op internationaal vlak komen die tekort en rijden ze voor Jan Doedel mee. Die blijven lekker meedoen in een "Belcar Light"-concept. Ze winnen nog steeds, de verschillen zijn alleen onderling minder groot........everybody happy?
Wat betreft de toeschouwers. De meningen op dit forum zijn niet representatief voor de toeschouwers van een autosportwedstrijd. We zijn allemaal die-hard fans. 99,9% van de toeschouwers zal niet kunnen waarnemen of een echte mannen C5R een bezig is aan een rondje van 1.26 of door het leven gaat als een gecastreerde kater die bezig is met een rondje 1.34 op Zolder.