Quote:
Originally Posted by Tom21
Bedankt voor de Tip. Heb ik nogal gelezen. Moet je dan de hele radiator zwart spuiten en dan drybrushen met zilver?Tom
|
Niet noodzakelijk : wat ik doe is het zilver spuiten van de radiator, waarna ik hem "wash" met Tamiya "Smoke X-19". Die verf kruipt tussen de dieperliggende gaatjes en "pakt" niet op de bovenliggende delen, en bovendien ziet het er ook nog een beetje "vettig" uit. Als je daarna vindt dat je overdreven hebt kan je altijd opnieuw drybrushen met zilver zodat je wash "gedowntoned" wordt.
Nog een vraagje en een extra tip.
Eerst de vraag : waarom heb je het andere kaderdeel van je radiator (links op de foto) nog niet aangebracht? Het rechtse zit er toch ook op (ik heb ze allebei bevestigd alvorens ze te spuiten) en nu loop je kans dat er lijmresten zichtbaar zullen blijven na het vastkleven?
En dan de extra tip : omwille van de sinkmarks aan de achterzijde van de radiator (niet zichtbaar op je foto) heb ik de meest eenvoudige "basic" photoetch set van Acu-Stion gekocht. Daar zitten onder andere radiator-profielen bij die je na het wegschuren van het profiel op het originele deel kan kleven tegen je radiator, waarna de kaderdelen het geheel mooi insluiten. Voordeel hiervan is niet zozeer dat het profiel correcter is dan het originele plastic deel (wat ook wel enigzins klopt) maar vooral : de vermelde sinkmarks zijn onmogelijk weg te werken omdat je ze wel kan wegschuren of opvullen, maar omdat ze in het radiatorprofiel zitten kan je dit nooit meer naboetseren, tenzij je een beeldhouwer bent natuurlijk. Nu ga je die sinkmarks dus blijven zien (tenzij je natuurlijk nooit een foto van die achterzijde post, zodat niemand het weet, maar dan zitten er van die ambetanterikken zoals ik tussen die dezelfde moto al gebouwd hebben en dus weten waar de addertjes onder het gras zitten)
Ongetwijfeld is het hier nu al te laat voor, maar misschien een tip om te onthouden bij een volgende project!
PS : ik zie dat je het referentieboek goed aanwendt door de foutjes in het plan van Tamiya stelselmatig te corrigeren : goed zo! Niet alles moet negatief zijn eh