Prachtige rally gezien! Spanning troef, "haasje over" duels en sec. strijd voor podium en top 6 plaatsen. Nooit eerder zelf live me gemaakt in het BK.
De S2000 formule was onklopbaar door S1600 én de laatste nieuwe GroupN wagens, wat ongetwijfeld voor een prachtige toekomst gaat zorgen van het IRC.
Ik las net op
turbomagazine dat in de Condroz dit jaar een Peugeot 207 Super 2000 zal starten! Als de 206 al evengoed op punt zal staan als de Fiat, dan is het de vraag wie hem van de overwinning gaat houden... (een WRC?)
Kent er iemand het volledige lijstje (ik dacht 6 constructeurs) die in 2007 in het IRC zullen aantreden met een S2000 wagen?
- Fiat (Punto)
- Peugeot (207)
- VW (Polo)
- Toyota (Corolla)
- ......
....
De publieke opkomst was volgens mij toch nog redelijk, aangezien we hier en daar meer dan genoeg verkeers chaos gehad hebben... Als de toegangsprijs minder was, dan was er ongetwijfeld een pak meer volk...
Ook weer opmerkelijk dat ze in Ieper dat jaar voor het programma boekje én de stafkaart elk 5€ vragen! Nooit eerder meegemaakt in België. Ongetwijfeld maken ze er weer een nieuwe standaard van...
Ook opmerkelijk voor mij blijft de grote aantallen Freddy Loix fans die in groeps verband en met Loix shirts enz naast de KP's staan. Echt mooi om te zien dat er zovele in Loix blijven geloven!
Zonder z'n lekke band had hij in duel gelegen met Princen (om de 1e niet S2000 te worden), ook voor Princen werd het dan weer "hot" door z'n verkeerde nota en kwam zo Cols weer heel kort bij Princen.
Keer op keer verbaasd Cols me toch wel, in Ardenne Bleue wint hij als outsider, nu word hij weer mooi 1e in GroupN en prachtig 3e algemeen!
Net het zelfde voor Princen, hij lijkt wel te rijden als een trein op rails! Ik hoop echt dat hij een kans krijgt van een constructeur in de S2000 formule! Hij verdiend het!
Als BMA (2x Impreza 2006) en Colsoul (2x evo 9) de rest van het BK verder zetten met elk hun topwagens plus steeds nog enkele andere top groupN wagens, mogen we wel gaan spreken van een mooie GroupN klasse.
Het Historic spectakel was meer dan dik inorde! Zoals al gezegt: een zeer groot veld en veel Opeltjes
Op naar Ypres rally 2007 waar we ongetwijfeld het aller mooiste startveld ooit gaan zien in België met waarschijnlijk rond de 10 S2000 wagens.