View Single Post
Old 01-07-2006, 00:38
Pascal Pascal is offline
A4993

@ Zolder : doe dat nooit meer, een race op donderdag. Ik had namelijk op vrijdag de hele dag het gevoel dat het maandag was... En dan nog een zware...

Ik denk dat er één ding over het hoofd gezien wordt. Zolder heeft dit jaar A-weekends te kort voor de Belcar Races. Vandaar dat er twee moeten georganiseerd worden op een donderdag omdat deze ook "geluidsvrij zijn". Als je dan een donderdag uitkiest op het einde van het schooljaar, dan heb je snel een doelgroep gevonden.

Ik hoorde bovendien vertellen dat dit concept een eindwerk van twee Mechelse studenten was. Ze moesten "een evenement" organiseren en kozen voor een evenement in de autosport. Ik weet echter niet of dit correct is. Kan iemand dit bevestigen ???

Op zich vind ik het concept om alles te rijden op één dag nog niet zo slecht. Al is een weekdag naar mijn mening dan weer niet ideaal.

En dan de bezoekers : de kinderen. Ik heb de indruk dat er velen (te) laat waren en bovendien (te) vroeg terug huiswaarts keerden. Bovendien liet de begeleiding van sommige kinderen te wensen over. Ukkies, of toch bijna, laten rondlopen of op de tribune laten zitten bij de start, zonder oorbescherming is om problemen vragen. De leraars zaten op een terras lekker te genieten van een ijsje of een ander consumatie. Hier en daar zag je een leraar die het goed deed. Meestal ging het over doorwinterde autosportliefhebbers. Ze begeleidden de kinderen een hele dag en namen ze mee naar de teams om kennis te maken. Sommige mochten zelfs in de racebolides plaatsnemen en de leraar nam lustig foto's. Een andere leraar nam deel aan de BSC. Zijn leerlingen vertrokken 's morgens op schoolreis maar ze wisten niet waar ze naartoe gingen. Groot was hun verbazing toen ze hun leraar zagen met een raceoverall aan.

Dus net zoals in het gewone leven : er zijn goede voorbeelden en slechte voorbeelden.

Wat mijn mening betreft : de meeste van de aanwezige kinderen (vooral zij die een slechte begeleiding hadden) zouden gelukkiger geweest zijn met een dagje in een eenvoudige speeltuin.

C U
Reply With Quote