View Single Post
  #35  
Old 10-07-2006, 11:02
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De Veyron is een technologische show case (W16 configuratie, quad turbo, versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen, run flat Michelin banden die meer dan 400 km/u aan kunnen, wijzigende aerodynamica, ...). Waar heb jij gelezen dat de wagen op 250 km/u begrensd is? Normaal is hij begrensd op 380 km/u en om in top snelheid mode te rijden moet je een aantal stappen ondernemen (2de sleutel, een aantal visuele checks, enz.).

Het veel te hoge gewicht en slechte aerodynamica zijn het gevolg van Ferdinand Piech: hij had bepaald dat vorm van de wagen niet mocht veranderen (met koelingsproblemen, te veel drag en handling problemen tot gevolg) en dat de motorconfiguratie een W16 quad turbo moest zijn die 1000 pk levert. Gewoon al het feit dat de Veyron met zijn enorm gewicht toch 0 - 100 - 0 mph in 9.90 sec doet (zie Triumph for Bugatti Veyron) is ongelooflijk.

Een gevoelig lichtere wagen met beter aerodynamica moet dus in staat zijn om de Veyron te kloppen met minder vermogen. Volgens die berichtjes die Viper GTS-R*** hier geplaatst heeft, wil Porsche dus zo'n wagen bouwen.
Reply With Quote