View Single Post
Old 20-07-2006, 16:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by gulfclk
Waarom blijven jullie eigenlijk steken bij dat hele spuitbus- en decanteer gedoe en waarom niet ten minste eens proberen met echte lak die de juiste kleur weergeeft?
Met alle respect, maar dat is bullshit. Ik heb zeer grote bedenkingen bij die "echte" kleuren, zeker als het over 35 jaar geleden races gaat. En dan nog, de "echte" kleur op een model spuiten is per definitie een verkeerde weergave omdat het origineel 24 of 20 of weet zelfs 43 keer groter is en bijgevolg evenveel keer meer licht weerkaatst. Dus zal het altijd een benadering zijn, wat je ook doet.

En ik ben gewoon meer vertrouwd met de gekende modelbouw-kleuren, ik weet wat ik er aan heb, wat mag en niet mag, met wat ik moet verdunnen, en vooral waar ik er gemakkelijk aan kan komen zonder 27 connecties of omwegen. Ik doe nog altijd modelbouw om me te amuseren en niet als ik er teveel moeite voor moet doen is de lol er voor mij af. Als het er goed uitziet ben ik tevreden, en af en toe springt er eens een pronkstukje uit. Dat ze niet allemaal prijswinnaars kunnen zijn stoort me niet hoor. Dus ga ik zeker niet wakker liggen over een kleurtint.

En dat is zeker geen kritiek naar jou hoor, dat is gewoon hoe ik de zaken zie. Trouwens, over "echte" kleuren kunnen we nog een serieus boompje opzetten hoor, zeker als het over "Ferrari-rood" gaat. Maar dat valt zeker buiten het bestek van dit topic.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote