View Single Post
Old 30-07-2006, 23:58
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Wij hebben 4 dagen lang een prachtig race-spektakel meegemaakt! Ik kan niet anders zeggen. Een schitterend bijprogramma en een fraaie 24 uur.
Het was m.i. in vergelijking met eerdere edities toch uitermate rustig.
Vwb verbeteringen: de paden rond Eau Rouge met al die kiezels overal en aardedonker langs Kemmel. Dat moet toch beter kunnen. En dan dat gezanik iedere keer met al die autos, motorfietsen en trikes over de smalle paden . Dat moet gewoon niet op een dergelijk publieksevenement waarbij iedereen nu eenmaal aan de wandel gaat.
Ook jammer dat de rijderspresentatie niet doorging. Althans niet voor de fans langs de baan. Wel reden er onbeduidende zielen rond in Saab cabrios die wat lalden en bralden. Waarsch. mooi op tijd in de Vip lounge aan de champagne zitten lurken, en dan nog ff de baan op om het gewone publiek te aanschouwen.

De crash van Alx Danielson op zon 30 m voor mn ogen zien gebeuren, en ik kan je zeggen dat mijn hart stilstond. Wat een krankzinnige impact! Godzijdank is Alx ok. Ook als ervaren toeschouwer sla je op zon moment even dicht.

Dan nog wat: wij zaten op de camping Eau Rouge en van daaruit kun je via de Route du Circuit direct naar ingang Stavelot. Daar is langs de weg een zee van ruimte om te parkeren, maar autos werden al aan het begin van de weg alle dagen tegengehouden omdat er een zgn. VIP parking was, waar op do en vr overigens geen kat stond geparkeerd. De eenvoudige fans werden dus gedwongen zon 4 km in de hitte te stiefelen. Dat was echt een grote schande!!
(gelukkig werkte mijn Zandvoortse parkeervergunning ook hier in Spa )