Iceman,
Wij kregen inderdaad wat te drinken, vandaar toch bewondering langs mijn kant voor wat de marshals in deze omstandigheden deden. Maar de manier van drankvoorziening was ook niet hét van hét. Er stonden een stuk of 8 waterbidons opgesteld in de perszaal. Die waren - als ik het me nog goed herinner - reeds zaterdagmorgen helemaal leeg. Niks meer te drinken dus, ware het niet dat er uiteindelijk toch kleine flesjes werden rondgereikt, maar je kreeg er maar één per keer en je moest ze persoonlijk gaan ophalen.
Eten. Donderdag kon de pers bij Total gaan eten in La Source, maar vanaf vrijdag konden we ook dat vergeten. Je had een armbandje nodig om de Total-tent binnen te geraken en een mediakaart was dus geen geldige inkom. Gelukkig toch nog een armbandje gekregen en dus toch iets kunnen eten. Maar elke keer naar Total lopen is een heel eind...
Dan maar bij Renault. De ticketcontroleur die beneden aan de trap bij de Renault-mezzanines wilde me ook eerst niet doorlaten. Ik heb hem mogen overtuigen dat de media ook honger heeft en van tijd ook iets wil drinken (vermits er op dat ogenblik geen drank in de perszaal was).
Maar het beste moest nog komen. Zaterdagavond tegen 11 uur wilden Hans en ik teruglopen van de Total-tent naar de perszaal. Twee politieagenten hielden ons tegen. We mochten niet door, want een kwartier later zou daar vuurwerk ontstoken worden. Ondertussen liep er op de plaats waar wij niet mochten komen wel gewoon volk rond. Wij maar klagen en zagen. Vergeet het maar, geen doorkomen aan. Dus, ofwel 45 minuten wachten tot na dat dwaze vuurwerk, ofwel de hele toer te voet langs La Source en de tribunes. Uiteindelijk toch voor dat laatste gekozen.
Het leukste was alleszins de persconferentie na de race zondag. Gelachen dat we hebben

Eén van de piloten van Phoenix was zijn verhaal aan het doen, toen op één van de TV-schermen een kopulatie-scène getoond werd. Gelachen dat we hebben. Nadien Kumpen zijn uitleg aan het doen. Dan zei hij: "We had the problem with the oil. We had to come in every 45 minutes. When Mike was coming into the pits, I was walking to the car to listen what he had to say. He said: 'No Tyres, no fuel, only oil' ... "
En dan Kurt Mollekens: "Everyone is thanking his team, the technicians for their splendid job. I don't want to do the same. So, I think our team was shit, the car was shit and the drivers were shit"