Ja, als ik Ratel goed begrijp kunnen we alleen in 2007 nog genieten van de huidige generatie C6R's, DBR 9's en ander lekker exotisch FIA GT1 materiaal. De operationele kosten van dergelijke wagens zijn te hoog. Gelijk heeft ie op dat punt. 5 / 6 wagens in ALMS en LMS, een stuk of 12 voor FIA GT1. Geen echt vol huis wat je als een stand-alone evenement wilt gaan verkopen
Nieuwe reglementen voor 2008 zijn in aantocht en de eerste aanpassingen kunnen we reeds verwachten in 2007. Zoals remmen en motoren voor meerdere races en beperking van het aantal banden.
Zo op het eerste zicht denkt die Ratel echt mee met de teams. Kosten besparen en de held uithangen

Nobel streven toch?
Mwoah, niet helemaal

Het mag bekend zijn dat Ratel blijft dromen van een Wereldkampioenschap voor GT1 wagens. Met 10 vaste deelnemers zoals nu heeft dat weinig nut. Een WK wil ook zeggen dat het "logistieke budget" omhoog gaat..........bovenop de al hoge budgetten voor een seizoen FIA GT1 in 2006.
Zo'n WK kan alleen maar slagen als er minimaal 18 / 20 wagens aan de start staan. Dat getal kun je zien als een "harde eis" van de FIA. Anders gezegd, er moeten nogal wat deelnemers gevonden voor dat WK. In het huidige concept/reglement komen die getallen niet opdraven. Dan maar een
"Lidl en Aldi FIA GT1 kampioenschap"
Of men de deelnemers gaat vinden in een goedkoper FIA GT1 kampioenschap zal de tijd leren. Als dit de internationale toekomst is heeft het nog maar zeer weinig nut om op nationaal nivo klasse 1 in leven te houden
(bron: autosport, 31-08)