View Single Post
Old 14-09-2006, 21:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Het blijft stil rond deze prachtige porsche... heeft het een speciale reden?
Ja : ik heb eerst een 5-tal 1/43 modellen afgewerkt (te zien in andere threads in mijn galerij).

Ondertussen heb ik de body van de Porsche laten doorharden omdat er ettelijke vernislagen op gezet zijn.

Na enkele weken doorharden staan mijn vingerafdrukken er nog altijd in als ik de body iets te hard vastpak, maar mits wat compound te gebruiken krijg ik ze er nu wel uit gelukkig.

Ik heb dus eens werk gemaakt van de cockpit. Eerst dacht ik : de body is niet wat het zou moeten zijn, dus waarom tijd en energie steken in het interieur? Maar omdat de voorruit enorm groot is en het interieur goed zichtbaar denk ik dat het net andersom is : een leuk interieur zorgt voor een opwaardering van een iets minder geslaagd bodywork.

Aan de slag dus. Het chassis werd met het penseel in de juiste kleuren geschilderd, en hier en daar zorgde een likje smoke voor wat accenten.

De radiators werden vervangen door foto-ets exemplaren. De bevestigingsring van de brandblusser werd bekleed met chroomfolie. De batterij werd voorzien van 2 polen en 2 kabels, en de stoeltjes werden met het penseel geschilderd en geweatherd. Daarna zijn de foto-ets gordels toegevoegd en geschilderd.

Het chassis werd terzijde gelegd om te drogen en vervolgens ben ik aan het dashboard begonnen. De stuurnaaf werd weggeknipt en vervangen door een foto-ets exemplaar. Ook het meterpaneel werd vervangen door fotoets-materiaal. De originele decals werden wel gebruikt voor de meters. De schakelaars werden nagebootst door stukjes draad, die daarna geschilderd werden. De voetjes onder de schakelaars werden gevormd met de punch 'n die set.

Tenslotte werd het dashboard op het chassis gekleefd en heb ik enkele foto's genomen van het afgewerkte sub-resultaat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	917gulf_19.jpg
Views:	250
Size:	65.6 KB
ID:	2851   Click image for larger version

Name:	917gulf_20.jpg
Views:	248
Size:	68.3 KB
ID:	2852   Click image for larger version

Name:	917gulf_21.jpg
Views:	258