Dat was dus m'n eerste GPL oval race. En ik moet zeggen dat ik het (in potentie) best wel geinig vind.
Helaas ging het in ronde 5 mis voor mij.
Ton (Gugger) deed in T1 een aanval op mij om de 3e positie terug te veroveren. Het resultaat was een incident exact gelijkend aan het Schumacher/Montoya incident (GP Malesie).
Het vreemde was dat Ton daar geen last van schijnt te hebben gehad, terwijl ik linea recta de muur invloog.
Op mijn replay schuift Ton's wagen plotseling naar rechts, waardoor we elkaar raken. Het ziet er uit als een geval van lag/warp.
Nou ja, jammer maar helaas.
Ik ben er in elk geval wel voor te porren om zo'n oval race volgende week nog eens over te doen.
Wat vinden jullie trouwens van het volgende idee?
Verdeel de oval race over 2 manches.
Voorafgaand aan elke manche heb je een kwalificatie van 5 minuten (lijkt mij meer dan genoeg).
Je uiteindelijke puntentotaal is het gemiddelde van beide manches.
Het nadeel van dit oval racen is dat wanneer je door een incident/stommiteitje achterop raakt, de race zeer saai voor je wordt.
Verdelen over meerdere manches geeft je de kans om in een volgende manche toch nog een goede eindklassering te kunnen realiseren.
En qua tijd wil dat imho ook best. Twee manches van bijvoorbeeld 15 ronden + 2 korte kwalificaties duurt nog geen 3 kwartier. En je hebt daar dan wel 2 sub-races voor.
Eventueel zou je zelfs voor meer dan 2 manches kunnen kiezen.
Twee manches van 15 ronden lijkt me in elk geval spannender voor iedereen dan 1 race van 30 ronden.