Mark, je weet dat er steeds een kop van jut gezocht wordt. In dit geval blijkt dit dus een journalist te zijn die (o.a.) via een interview met Duval bepaalde zaken naar buiten bracht. Duval had destijds kritiek op Citroën en dat verscheen niet enkel in La Dernière Heure, maar ook in andere kranten, op websites en op TV (inclusief teletekst).
Of de beweringen van Olivier kloppen? Ik wil me daar niet over uitspreken. Olivier is een gevestigde waarde in de nationale autosportjournalistiek. Hij is 'scherp' met de pen, doet pakken opzoekingswerk en is vaak de eerste om (inter)nationaal nieuws te melden. Om te weten of iemand z'n beweringen kloppen, zou men diens bronnen moeten raadplegen. Maar wie geeft na zoveel opzoekingswerk zijn/haar bronnen prijs? Niet velen, me dunkt...
Zoals ik in een vorige post vermeldde: het is een welles-nietes spelletje. Jammer genoeg, voor de Duval supporters, haalt 'nietes' hier de bovenhand. Het siert de persvrijheid dat Olivier bepaalde zaken aanhaalt. Het siert eveneens de persvrijheid dat Peter op zijn website een gefundeerd artikel publiceert omtrent de afwijzing van Duval bij Kronos/Citroën.
|