View Single Post
  #12  
Old 07-11-2006, 10:31
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Jaah... alle afplaktape is voorzichtig verwijderd, het viel beter mee dan ik verwacht had. Er waren veel minder uitlopers dan bij het eerste stuk. Toch moest er hier en daar wat geretoucheerd worden met een fijn penseeltje. Weer een precies en tijdrovend werkje... maar tis nu toch eindelijk gedaan met afplakken en schilderen!

Nu het verfgedeelte volledig klaar is, zie je beter hoe en waar er gereden zal worden, vandaar: Een voostellingsronde rond Petit Spa 3 met een "Belcar-achtig" startveld! De foto's zijn minder geslaagd, de belichting is alles behalve op dit moment.

De grid naast waar de pits komt: BMW M3 GTR, Porsche 993 GT2 en BMW 320i, de eerst gekwalificeerde staat het kortst bij de eerste bocht:


De zeer erg geďmproviseerde “Raidillon”: Bij het originele Petit Spa ging de Raiddillon echt in bochten omhoog, maar er werd ongeveer 2 meter rechte eind verloren. De hoofdbedoeling van het nieuwe Petit Spa is om elke week goed met 1/24 wagens te kunnen rijden! Hiervoor is plaats nodig, dus werd hier stevig in de Raidillon “gesneden”. Het kind moet een naam hebben en het is volgens mij ook geen makkelijke bochtencombinatie, vandaar blijft dit de Raidillon. Als ik ooit eens over de plaats beschik (een hangaarke of zo) om een mooie gelijkenis van Spa te bouwen, zal de Raidillon echt een Raidillon zijn! De lanes blijven hier evenwijdig om passage mogelijk te maken juist na start/finish, het is gebleken dat een squeeze onmiddellijk na de start/finish nogal problemen kan geven bij de start van een wedstrijd:


De rechte eind van de Kemmel op, de Porsche slipstreamt achter de M3, de 320i moet lossen op snelheid!


Les Combes, onmiddellijk in combinatie met Rivage!
De GT2 remt later dan de M3 en pakt de kop in de remzone voor Les Combes:


Situatie van vanvoor gezien:


De drie gaan van curb naar curb door de bochtencombinatie, de M3 sluit kort aan op de achterbumper van de Porsche, de 320 profiteert van het gevecht om dichterbij te komen:


De wagens gaan kort achter elkaar (en onder geen enkel beding naast elkaar) de Rivage door:


Overzichtelijker beeld van diezelfde situatie (hier zijn de slotlijnen beter zichtbaar):


Uitaccelereren richting Double Gauche (ofte Pouhon), de M3 gaat over de curbs en komt vanachter de Porsche om in de Double Gauche het voordeel van de binnenbocht te hebben:




...
__________________
Reply With Quote