View Single Post
  #13  
Old 07-11-2006, 10:32
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
...

Double Gauche: De M3 snijdt kort aan over de curbs en gaat voorbij de GT2, de 320i kan hier weer later remmen en probeert toch nog aan te klampen. De lanes blijven hier evenwijdig om hier passage mogelijk te maken:


Na de dubbele linkse gaan de wagens weer voluit richting Pif-Paf en Stavelot. De drie wagens gaan hier uiterst links rijden (de M3 en de Porsche gaan over de curbs) om de “buiten-binnen-buiten-lijn” aan te snijden:


De Porsche sluit dicht aan om in de slipstream te kruipen, de 320 moet echt lossen nu:


Voluit richting de De chicane, de Source en Start-finish, de 320 ziet de twee leiders in de verte verdwijnen:


De twee leiders gaan de chicane door, terug achter elkaar om zich klaar te zetten voor La Source:


Hier zie je de lijnen duidelijker:


De Source door richting Start/Finish:


De 320 komt ook over de meet en ziet de twee leiders in een gewijzigde positie terug door de Raidillon gaan:


Andere view van dezelfde situatie: Hier zie je ook duidelijker wat de pitstraat zal worden, er zijn kleine slotjes gefreesd om de wagens mooi vlak op het wegdek te kunnen zetten ipv dat de schoen op tafel rust en de wagens gekanteld staan. In die sleuf langs het circuit komt een pitmuurtje:



Zoals je ziet lijkt het circuit in de verste verte niet meer op Spa, maar ergens is het er toch op gebaseerd. Gisteren avond ben ik met Bram bezig geweest over het grote modulaire circuit, en de gedachtegangen waren: moest je op die oppervlakte een 3 laner maken, zou je wel een betere kopie van Spa of van gelijk welk circuit bouwen. Een drie laner heeft ook het voordeel dat je niet met zoveel volk moet zijn om de baan te vullen en te marshallen, dus dat je niet persé met 7 (marhalls bijgerekend) moet zijn om een leuke race te rijden! Hoe meer volk hoe beter natuurlijk, maar het is gewoon niet altijd even evident voor iedereen!

Ondertussen hebben Kristof en ik een uurtje of twee gekopertaped (aaargh… weer tape!) en is een deel dus al voorzien van stroomgeleiding. Morgen foto’s van die werken!

Wordt vervolgd…

G.
__________________
Reply With Quote