View Single Post
Old 14-11-2006, 00:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Redenering klopt volgens mij niet helemaal: om dit soort races naar Zolder te halen "verhuurt" CZ het circuit niet. Integendeel: zij moeten geld op tafel leggen om zo'n wedstrijd binnen te halen (zie ook F1 in Spa). Circuit moet deze kosten zien terug te verdienen + winst te maken door inkomsten van ticket verkoop, verhuur van paddock en VIP ruimte, reclame inkomsten,.... Hoewel de organisatie zelf misschien niet in handen van CZ is hebben ze er in deze situatie wel alle belang bij reclame te maken en zo veel mogelijk volk te lokken.
Zou heel goed kunnen zoals jij e.e.a. omschrijft De (altijd verliesgevende)F1-constructie is me bekend. Circuit en/of organisatie legt ergens tussen de 15 en 30 miljoen € neer voor een wedstrijdje. Alleen terug te verdienen via de kaartjes en beperkte sponsoring.

Dat er voor de Champs geld op de tafel moet klint dan ook niet onlogisch. Gezien de huidige, toch ietwat mindere periode, kan ik me voorstellen dat suikeroom Kevin Kalkhoven met vriendelijke tarieven werkt.

Hoe dan ook, ik klaag niet. Nooit verwacht dat de Champs op 57 km van mijn voordeur een wedstrijdje kwamen rijden. Soms worden wensen waar

Echter de maanden augustus - september 2007 gaan absurd qua evenementen in de Benelux worden! Gaat bepaalde evenementen toch nadelig beinvloeden. Zodra kalenders her en der bevestigd worden gaan we dat eens in kaart brengen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote