Ondertussen de motorkap gespoten in het Testors British Racing Green, maar bleek iets te veel geel pigment in de zitten om goed te zijn -> de remolie dan maar in en op zoek naar een geschiktere kleur. Daar heb je natuurlijk een auto voor nodig en laat die nu net een ganse week in de garage gestaan hebben met een defect. Modelbouwers zijn een helpende soort en deze keer was het niet anders. Sennake speelde voor de bereidwillige taxi om me naar de Auto5 te brengen op zoek naar een geschiktere kleur uit het Motip gamma. Ze hadden natuurlijk weer veel te veel mogelijkheden, dus is het een "well educated guess" geworden.
De rechterdeur zou als testpaneel gaan dienen. Geschuurd en in Tamiya primer gezet. 24u laten drogen en dan de eerste laag metallic groen. 15 mins later een 2de laag en nog eens 30 min de eerste laag vernis (op aangeven van de info op de spuitbus). 24u laten drogen en 2de laag vernis erop gezet. Nog eens 24u laten drogen, dan compound en wax. Resultaat ziet er goed uit en alles verliep zonder problemen. De deur is ondertussen al gemonteerd en voor de foto heb ik ze al eens even "ingehangen". (foto 1 + 2)
Tussen de droogstadia van de deur door, heb ik ondertussen ook al de 2 koffers en het voorruitframe gespoten - grondlaag, kleurlaag (2x) en vernislaag (2x - enkel het frame, niet de koffers). Ook dat ging zonder noemenswaardige problemen. (foto 3 t.e.m. 5)
|