Je kan het ook anders zien: nu gaan we eindelijk eens zien wie aan een stuur kan draaien

Een snelle auto alleen volstaat niet meer, je zal ook moeten trappen. Wie volgens mij wel zullen wegblijven zijn de Gentlemen Drivers ( lees zij die de rekeningen betalen). Vroeger kon de snelle piloot het verschil wegvlakken, nu met de normtijd zal dit niet meer gaan.
Wat mij betreft een goede zaak om eindelijk eens de capaciteiten van de piloten naar boven te laten komen, en niet enkel de centen. Wees er maar zeker van dat velen, die nu in de anonimiteit rijden en toch zeer snel zijn, regelmatig vooraan zullen te vinden zijn. Hierbij denk ik in eerste instantie aan Van Hover, Verbist, Maes, Haane, Van Campenhoudt. Allen heren die snel zijn, maar nooit algemeen voor het podium strijden.
Alles is toch duidelijk: men wil cupracen met snelle auto's. Deur aan deur, show, spektakel. Hoe doe je dat? Iedereen zo kort mogelijk bij elkaar brengen, liefst met dezelfde wagens, en dan zien wie het meeste ballen aan zijn/haar lijf heeft en het grootste budget aan wisselstukken.
Voetje lichten om krasje in deur te vermijden = 3 plaatsen verliezen.