View Single Post
Old 21-12-2006, 01:57
bill bill is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Waar komt dit stukje vandaan? SVP bron vermelden!

Maar een drive trough tijdens de wedstrijd als men te snel is? Kom op zeg, gaan we naar de kermis of naar een autosportwedstrijd kijken? In het BTCS mogen ze dan al een reglement hebben voor 2007................als dit er daadwerkelijk in staat is het zonde van de bomen die gekapt moeten worden om zoiets af te drukken.

Ben geen fan van normtijden maar er zijn idd diverse redenen te bedenken waarom we anno 2007 met deze tijden werken. Normtijden overschreden? Straf als gevolg? Ook daar kan ik nog in mee. Meest simpele is gewicht bijleggen......maar niet de meest wenselijke. Straffen qua startplaats of vergaarde punten vind ik persoonlijk al beter.

Echter een drive-through tijdens een wedstrijd wegens te snelle rondetijden? Competitievervalsing ten top. Als je een andere (forse) onreglementaire actie maakt op de baan dan kan een drive-trough best een goede oplossing zijn. Deze straf is mijn inziens te zwaar voor het gepleegde feit.

Daarnaast, deze regel wekt nogal wat foute vlagsignalen in de hand. Krijg je zometeen weer coureurs die klagen over baanposten die slecht staan te vlaggen. Terwijl die arme stakkers er niets aan kunnen doen.

Met dergelijke maatregelen vraag je gewoon om fouten en discussies.
Dit stond te lezen op autosport.be,
in het stukje van:michelin enigtste banden leverancier.
grts...
Reply With Quote