View Single Post
Old 26-12-2006, 20:00
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Wat vind ik dit punt of deze discussie toch zo achterhaald, maar o zo leuk
Kun je eeuwig over discussieren, de ene zegt Touring de andere GT.
Ik zeg GT u zegt Touring, benieuwd wat dat zou geven in een Poll...
Tiens, wat vind ik hier terug na een paar dagen 'kerstafwezigheid'? Een Poll, ingeleid met een quote van mij, over een onderwerp waar ik het niet eens over gehad heb ! Ik heb het namelijk enkel en alleen gehad over de BMW V8, ex GS Motorsport, die de zogezegde naam 'GTR' draagt. En dat blijkt plots voldoende te zijn om mijn woorden te misbruiken in een veralgemeende Poll, met een titel die een vertekend beeld vormt en dan nog ingeleid wordt door het citeren van mijn woorden .

Ik heb met betrekking tot de BMW V8, ex GS Motorsport, zeer moedwillig BMW Motorsport en hun ECHTE GTR's niet genoemd in mijn oorspronkelijke reactie, daar deze wagens WEL homologatie hebben/hadden als GT. En daar discussieer ik dan ook niet over. Mijn vraag had enkel betrekking tot de (overigens zeer knappe) bolide BMW V8, ex GS Motorsport! Daar gaat het mij om: sinds wanneer is net die wagen een GT? Volstaat het om op een BMW V8 een specifiek 'stickertje' te kleven om in de GT-klasse te kunnen rijden? Het verhaal van Schnitzer en BMW Motorsport is een compleet ander verhaal, maar dat snappen sommigen blijkbaar niet...

Persoonlijk vind ik dus de ex GS Motorsport BMW V8 geen GT. Maar dat neemt niet weg dat ik het een zeer fraaie wagen blijf vinden. Een wagen waar Georg Severich en zijn équipe een pak tijd aan besteed hebben, zowel qua opbouw, qua evolutie als qua testwerk. Met goede resultaten tot gevolg. Chapeau voor Georg en de zijnen: ze hebben een zeer snelle Touring Car gebouwd

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote