Quote:
Originally Posted by Gèrre
Ik heb hier net al de tips en hints gelezen van Huudo en Sennake, maar ik vond geen duidelijk antwoord op men vraag.
Deze is de volgende: Ik heb hier enkel van die grijze tamiya primer, maar mijn model moet in het wit gespoten worden. Kan ik TS-26 over de grijze primer gebruiken of wordt het geheel dan onrealistisch ? Zelf kan ik de witte primer nergens meer vinden 
|
Hi,
Zoals Huudo ookal aangaf...het kán wel...maar verstandig is het niet.
Ikzelf raadt altijd aan, onder een lichte kleur eindlaag, bij jouw zelfs wit...een witte grondlaag (of primer) aanbrengen. Een grijze grondverf of primer is eigenlijk alleen voor donkere eindkleuren.
Het grijs schijnt door een lichte kleur (zoals wit) heen...en dus zal je het model meerdere keren moeten spuiten. Daarbij zal het altijd een iets 'grauw' (grijzig, net niet stralend) wit effect geven.
Uit de verhalen heb ik begrepen dat de primers gebruikt in de modelbouw zeker houdbaar zijn als ze open zijn geweest. Dan zal ik kiezen voor "koop ergens een witte primer en spuit daar de grondlaag mee", de rest kun je wel weer bij een ander model opgebruiken...en het geeft een veel mooier resultaat.
Anders blijf je steeds bij dat model denken "Had ik toch maar een witte primer gekocht". De prijs zal niet schikbarend hoog zijn, lijkt me...