Klopt, ze staan alle drie in de einduitslag. Maar de einduitslag is gebaseerd op het
'regularity' principe, zijnde: rekening houdend met de tijd EN de strafpunten. Ook al reed je dus maar één RT, dan nog stond je in de einduitslag

. Wat betreft de wagens van Bouche en Vande Wauwer zat de co-piloot nog eventjes aan het stuur, maar het kwaad was natuurlijk al geschied: de strafpunten stonden er reeds, de rijbewijzen van de piloten waren al ingetrokken... Geen van hen heeft de laatste RT's volbracht tot op het podium. In het geval van Snijers: de 'Lange' zijn wagen stond al lang voor de laatste RT's op de aanhangwagen. Hij stond ook 'te voet'...
In de klasse '70 km/u moyenne' haalden 17 deelnemers de finish/het podium, al staan alle 28 deelnemers geklasseerd. 11 van hen haalden effectief de finish niet, drie van hen (Snijers, Bouche en 'Vande') wegens de gekende reden dus...
'Moyenne'... in feite een lachertje. De heren deelnemers (vvoral in de klasse '70' dan) streden met het mes tussen de tanden, alsof hun leven er van af hing. En om alles netjes volgens het RT principe te laten verlopen werd er net voor de chronometrage wel eventjes halt gehouden, indien nodig, om de opgelegde tijden zoveel mogelijk te respecteren.
Het is een kunst op zich: racen op het scherp van de snee (toch in de klasse '70') en dan net voor de 'pointage' op de rem gaan staan

.
Het was overigens een prachtige belevenis om vele van die oude wagens (en hun rijders) nog eens in actie te zien. Enige kommer en kwel (zoals bij zovele
rally's): supporters (zo noemen ze zichzelf toch) die alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen en zelf willen bepalen wat al dan niet een verboden zone is. Net als bij de Rally du Condroz 2006 was de publieke opkomst massaal, en waren vele 'supporters' al minstens evenzo brutaal

. Het betreft misschien amper 10 à 15% van het totale supportersaantal, maar zij mogen 100% van zogenaamde 'onveiligheid' op hun rekening schrijven. De commissarissen deden een prima job (mag ook wel eens gezegd worden), maar aan die 10 of 15% idioten kunnen zij ook niks veranderen. Sommige commissarissen deden zelfs het quasi onmogelijke om alles veilig te houden, niettegenstaande de vele scheldwoorden die ze op hun nek kregen van onverlaten. Voor de commissarissen: een medaille ! Voor het stelletje/de stelletjes onverlaten:
