Quote:
Onder leiding van Marc Wauters heeft men inmiddels een wielerschool geopend om aspirant wielrenners de kneepjes van het vak bij te brengen. Hierbij zinspeelde dhr De Jaeghere op het eventueel aanbrengen van verlichting langs het circuit. “Het zou mooi zijn om dit tijdens de 24 Uren te realiseren, maar ik denk dat ik nu nog te ver op de zaken vooruit loop”
http://www.autosport.nl/actueel/news...21&rubriek=int
|
De Jaeghere lijkt me een verstandige kerel, zie ook het interview op
pitstop. Er liggen mooie plannen voor de toekomst. Oude geruchten omtrent de verlichting langs de baan duiken weer op i.v.m. de wielerschool van Wauters.
Verlichting, leuk en aardig............maar toch niet tijdens de 24 uur? Het donker inscheuren en er weer uitkomen tijdens de ochtendschemering is net een van de charmes van een 24-uurs wedstrijd. Voor licht langs het circuit zijn uiteraard meerdere voor- en nadelen te bedenken.
Persoonlijk ben ik dus tegen verlichting langs de baan, een 24 uur met licht langs de baan is geen 24 uur meer. Klinkt hier een roep om nostalgie?
Ok.....kan de nummertjes dan beter lezen maar daar zijn andere oplossingen voor te bedenken
Kleine bedenking: Waarom verlichting langs de baan? Voor een wielerschool? Als die mensen zo graag in het donker willen fietsen kunnen ze toch ook een lampje en dynamo monteren op die stalen rossen. Is nog goed ook.........hebben ze wat meer weerstand om te trainen
Daarnaast trekt Zolder de groene kaart, dan is zo'n energie vretende baanverlichting tegenstrijdig aan dat beeld.