Quote:
Originally Posted by Thomaske
Pat, de fietsen zijn jaren lang al vaste klant op Circuit Zolder. Als ze er nu een school willen voor zetten, voor mij gaan probleem. Maar dan wel niet met het geld dat binnenkomt via de autosport.
Ikzelf heb gekozen voor de verlichting uit. Dit omdat anders het karakter van een 24 uren verdwijnt.
Mvg...
|
We kunnen misschien blij zijn dat die 'andere sporten' er zijn, zodat we ook nog wat (financiële) plaats vinden om een bepaalde autosport-politiek te vormen.

Net zoals ook Thomas(ke) heb ik geen enkel probleem met de Wielerschool. Ik ben zelf 100% 'pro' wat betreft dit initiatief, dat overigens ook gesubsidieerd wordt.
Wat betreft die verlichting: een goede zaak voor de jonge wielrenners. Die kunnen dan immers ook een groot deel van het jaar 's avonds op een veilige manier gebruik maken van de omloop.
Maar die verlichting tijdens de donkere uren van een etmaalrace permanent 'aan' zetten: neen

. Daarmee verkoopt men de traditionele ziel van een 24u race. Diezelfde verlichting gebruiken om bij eventuele nachtelijke interventies tot steun te zijn: ja! Want dat verhoogt op dat ogenblik de veiligheid van zowel de baancommissarissen als deze van de rijders. Hopelijk moet dit, in het kader van interventies, niet vaak gebruikt worden.
Mvg,
Dries DS