View Single Post
Old 05-03-2007, 16:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

"Anders" heb ik aangeklikt.

Voor mij geen verlichting, want waar moet ik als toeschouwer anders dit soort van foto's maken?

Dat ze in Amerika met de lichten aan rijden is prima, maar helaas (of juist joepie) zijn we geen Amerikanen. Het aspect verhoogd risico ivm veiligheid hoort nu eenmaal tot de eigenheid van iets wat 2x de klok rond gaat. Op een bepaald ogenblik wordt het donker... en dan moet ge uwe plan trekken. Kunt ge dat niet, dan moet ge daar wegblijven. Voila. Hoeveel mooie dingen zijn er onder de noemer "veiligheid" al niet de nek omgewrongen in onze maatschappij. Een aantal waren zeer zeker terecht, maar we moeten niet alles kapotreglementeren ook niet he.

- als ge niet durft rijden in het donker, kunt ge op die tijdstippen misschien beter uit de auto blijven
- als ge de koers niet meer kunt volgen omdat ge de auto's niet herkent, kruipt maar in uw slaapzakske
- interactieve verlichting naast de baan, waar je aparte gedeeltes in geval van averij kunt verlichten? Dāt zal pas een dure oplossing zijn...

Snap eigenlijk niet wat dit met al die fietsers te maken heeft. Eens geīnstalleerd zijn ze misschien van plan om de verlichting alle dagen te laten branden of wat? Dat zou pas een verspilling zijn... Bovendien, in een wielierschool... moeten de leerlingen daar niet op tijd naar bed? In de winter beperkte buitentrainingen (vraag maar een na bij de toeristen) en in de zomer licht tot 21 ā 22.00 uur. Wat is die mannen hun probleem eigenlijk??
Reply With Quote